Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turismisõda rebib hinnad alla ja hukutab nõrgad

    Praeguste reisipakkumiste hindu vaadates tundub, nagu oleks ajamasinaga kümme aastat tagasi rännanud: kümme päeva Türgis 5000 krooni, nädal mõnel Kreeka saarel 4000 krooni, Portugalis suisa 3500 krooni. Suured reisikorraldajad TEZ Tour ja Novatours, kes võitlevad Eesti turistide pärast, on kiskunud hinnasõtta ka teised firmad.
    Vene kapitalil põhinev TEZ Tour ja Leedu päritolu Novatours (Novaturas) on kui Baltimaade reisituru Vestmann ja Piibeleht. Varem on nad turuliidri koha pärast vihast hinnasõda pidanud lõunanaabrite juures. Praegu on seis viigis: koduseinte toetusel juhib Leedus Novatouras 54protsendise turuosaga. Lätis on number üks aga TEZ Tour. Otsustav geim peetakse seega Eestis.
    Ülepakkumisest võidab tarbija. Mõningaid pakkumisi, näiteks neli ööd Türgis neljatärnihotellis 1990 krooni, võib juba kurioosumiks nimetada, sest Eestis sama raha eest pikka nädalalõppu veeta ei saa.
    Talvel agressiivse turuvallutamise sõnumiga Eestisse tulnud TEZ Touri üksinda hinnasõjas süüdistada ei saa. Eesti väikesel turul tegutses liiga palju reisikorraldajaid juba enne TEZi. Suure rahvusvahelise firma tulek lihtsalt võimendas ülepakkumist. Oma osa on ka majanduse jahenemisel.
    Karm hinnasõda on sundinud väiksemaid reisikorraldajaid tegema oma plaanidesse korrektiive. Happy Travel loodab tegevjuht Tiina Petersoni sõnul uutele sihtkohtadele, mida Eestis pole varem pakutud: Lido di Jesolo, Montenegro ja Korfu. Viimane on siiski ka TEZi pakkumiste nimekirjas.
    Reisikorraldajad on hakanud ka rohkem koostööd tegema: kui kahel firmal on mõlemal pooltühi lennuk, öeldakse üks lend ära ja võetakse teine kahe peale.
    Domina Traveli tegevjuhi Ulvi Tüllineni sõnul müüvad korraldajad oma reise kohati omahinnaga või isegi alla selle: peaasi, et lennuk tühjalt ei lendaks. Domina Travel nägi tihedat konkurentsi ette ja loobus selleks suveks oma lennukist. "Otsustasime olla sel suvel rohkem reisibüroo ja müüa edasi teiste reise," ütles Tüllinen. "Praeguses olukorras on see end igati õigustanud. Meil ei ole igapäevast peavalu, kuidas lennuk täis müüa, me ei pea peale maksma ei klientidele ega lennufirmadele. Sügisest tegutseme taas rohkem reisikorraldajana."
    Peterson on märganud, et inimesed ei planeeri enam oma reise pikalt ette, vaid ootavad viimase hetke pakkumisi. Positiivse poole pealt tundub talle, et juurde on tulnud ka päris uusi kliente, kes nüüd saavad endale esimest korda reisimist lubada. Nende võrra on reisiturg laienenud.
    Ka Tüllinen leidis põhjust optimismiks: "Ma ei imestaks, kui varsti hakkavad ka naaberriikide inimesed Eesti kaudu reisima, mitte-eestlased ei reisi enam Soome reisikorraldajate vahendusel," sõnas ta. Eesti inimestel soovitas Tüllinen sel aastal võimaluse korral kindlasti reisile minna, sest nii soodne hinnaolukord ei saa kaua kesta.
    Nii nagu pärissõjas, peab ka hinnasõjas keegi langema. Kõigi küsitletud reisifirmade juhtide hinnangul on Eestis liiga palju reisikorraldajaid - kuigi ennast liigseks keegi loomulikult ei pea. Kõige enesekindlamad on kahe peakonkurendi, Novatoursi ja TEZ Touri esindajad. "Eesti turul on praegu tõepoolest liiga palju turismifirmasid, kuid see olukord on muutumas," ennustas Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisberg. Ta toob näiteks meist palju suurema Soome turu, kus on järele jäänud vaid 2-3 suurt reisikorraldajat.
    TEZ Touri tegevjuhi Marina Laikjõe sõnul puhastab iga uue suure reisikorraldaja tulek turgu. "Selekteeruvad need, kes suudavad pakkuda head hinna ja kvaliteedi suhet, lisaks spetsiifilisi nišitooteid," hindas Laikjõe.
    Ta toob paralleeli lõunanaabrite juurest: TEZi tuleku järel korrastus turg nii Lätis kui ka Leedus. "Ja korrastub kindlasti ka Eestis," lubas Laikjõe.
    Väljend "turu korrastumine" tähendab aga sisuliselt mitme firma tegevuse lõppemist. Kuid ka ellujääjatel pole põhjust aasta lõpul šampanjapokaale kõlistada: kasuminumbrid sel aastal vaevalt omanikele rõõmu valmistavad.
    Estraveli tegevdirektori Anne Samliku hinnangul võib reisikorraldajate käive soodsate pakkumiste tõttu sel aastal eelmise aasta näitajat isegi ületada, seevastu kasumlikkus kindlasti väheneb: puhkusepakettide hinnad on langenud, kuid firmade kulutused suurenenud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.