• OMX Baltic0,16%296,99
  • OMX Riga0,28%919,26
  • OMX Tallinn0,05%2 037,62
  • OMX Vilnius0,64%1 216,33
  • S&P 5001,13%6 445,76
  • DOW 301,1%44 458,61
  • Nasdaq 1,39%21 681,9
  • FTSE 1000,13%9 159,77
  • Nikkei 2251,3%43 274,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,16%296,99
  • OMX Riga0,28%919,26
  • OMX Tallinn0,05%2 037,62
  • OMX Vilnius0,64%1 216,33
  • S&P 5001,13%6 445,76
  • DOW 301,1%44 458,61
  • Nasdaq 1,39%21 681,9
  • FTSE 1000,13%9 159,77
  • Nikkei 2251,3%43 274,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 28.10.08, 16:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: Tallinkil on aktsia kohta netovõlga 23 krooni

Tallinki aktsia puhul on riskid väga kõrged, samas ettevõtte hinnatase on suhteliselt soodne, märkis LHV Tallinki majandustulemuste eelvaates.
LHV analüütik Sten Pisang tõi välja, et vaatamata sellele, et Tallinki transporditud reisijate arv oli neljandas kvartalis aastatagusega võrreldes kergelt plussis, usub LHV, et jahtuv majandus mõjub negatiivselt pardal tehtavatele kulutustele.
LHV kinnitab neutraalset soovitust aktsiale ning ei pea lähiajal Tallinki aktsiasse investeerimisel võetavat riski põhjendatuks.
Tallink kaupleb 0,31-kordsel 2007.-2008. aasta raamatupidamisväärtusel, mis teeb ettevõtte hinnataseme suhteliselt soodsaks. Samas on ka riskid väga kõrged – Tallinkil on aktsia kohta netovõlga 22,9 krooni, samas kui aktsia hind on 4,1 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Augustis andis Tallink kasumihoiatuse ning peale seda on LHV vastavalt allapoole korrigeerinud ka oma prognoose. Uue broneerimissüsteemi kasutuselevõtmine ei ole seni toonud oodatud efektiivsust ning seetõttu on ka tulud kannatanud. Reisijatenumbrid ei ole samuti eriti tugevad, märkis Pisang.
Kvartali jooksul transportis Tallink laevadega 1,3% rohkem reisijaid kui aasta varem, kaubaveod vähenesid 15,5% ning üleveetud autode arv kasvas 6,9%. Kui „vanadel“ liinidel olid tulemused pigem tugevapoolsed (Eesti-Soome +9,5%; Eesti-Rootsi +9,5%), siis reisijate arvu poolest ühel kõige olulisemal liinil (Soome-Rootsi) kukkus reisijate arv neljandas kvartalis 10% võrra. Võttes eelnevat arvesse prognoosib LHV, et neljas kvartali tulud ulatavad 3,6 miljardi kroonini ehk kasvavad eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1%. Kogu aasta tuludeks prognoositakse 12,2 miljardit ehk 2,4% aastast kasvu.
Pisang nentis, et Silja ülevõtmisest oodatud sünergia ei ole tänaseni täielikult avaldunud (kui see üldse avaldub) ning kasumlikkus on endiselt surve all. Tõusev EURIBOR (enamus laenud on EURIBORiga seotud) ning nafta kõrge hind on suure laenukoorma all ning oma põhitegevuses palju kütust kasutavale ettevõttele toonud kaasa suured kulud. Viimases kasumihoiatuses avaldas juhtkond, et 2007.-2008. aasta majandusaasta kasum jääb alla 470 miljoni krooni. Võttes arvesse nafta hinna viimase aja järsku kukkumist (tipust üle 50% all) ootab LHV aasta kasumiks 484 miljonit krooni ning seega neljanda kvartali kasumiks 627 miljonit krooni.
Kvartaalne kasumiprognoos näeb ette 37,6% kukkumist eelmise aasta tasemelt. Tallink on terve aasta tootnud kahjumit (kui esimese kvartali üliväike 2,6 miljoni kroonine kasum välja jätta) ja seetõttu ei oota LHV ka viimaselt kvartalilt midagi erilist. 2007/2008 majandusaasta kasumiootus jääb eelmisele aastale alla 53,9%.
Tallink avaldab selle nädala lõpul oma neljanda kvartali ning aastaaruande.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 3 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele