Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    'Kõikide riskide' kaitse võib alt vedada

    Kui kaubaomanik arvab, et veose peaks kindlustama, võiks ta ka kindlustuslepingu sõlmimisel mõningatele asjaoludele enam tähelepanu pöörata.
    Millist kindlustuskaitset osta? Võimalik on sõlmida igale veosele eraldi leping või katta ühe lepinguga kõik mingi perioodi jooksul toimuvad veod.
    Kui veomaht ja piirkond on ette teada, siis on mõistlik kaitsta ühe lepinguga kõik veod.
    Tähelepanu peab pöörama küsimusele, milliste riskide vastu kindlustus kaitseb.
    Tavaliselt toimib veosekindlustus "kõikide riskide" põhimõttel (rahvusvaheliselt kasutatavad Londoni tingimused Institute Cargo Clauses A).
    Siiski võib kindlustusandja pakkuda piiratud tingimusi. Isegi juhul, kui pakutud kaitse katab kõik riskid, ei tähenda see, et need ka reaalselt kaitstud on.
    Kaitstud ei ole veose enda omadustest lähtuv kahju. Kui kaup kaotab veo ajal kaalu ja mahtu, siis sellist puudujääki kindlustusleping ei hüvita.
    Mõned kaubad võivad ise süttida. Sedagi kahju ei kata veosekindlustus. Samuti ei saa sel juhul hüvitist ka transpordifirmalt.
    Vastupidi, vedaja võib nõude esitada hoopis kauba omanikule, kuna tema kaup hävitas ka transpordivahendi.
    Kindlustus ei kata temperatuuri muutumisest tekkinud kahjusid. Kui veate keset kuuma suve jäätist tavalises kaubikus, võite ainult iseend süüdistada, et maius üles sulas.
    Juhul, kui kaupa veetakse autoga, millel on temperatuurihoidja, küsige kindlustusseltsilt kaitset selle rikkest tekkida võiva kahju hüvitamiseks.
    Tihti vaieldakse kauba pakendi üle. Selle puudulikkus marsruudi ja veovahendi jaoks annab õiguse hüvitise maksmisest keeldumiseks.
    Ei ole kindlaid reegleid, millele toetuda. Igal juhul tehke kõik, et kaup transportimiseks piisavalt ette valmistada.
    Jäädvustage vaidluste tarbeks meetmed, mida ohutuks transpordiks ette võtsite.
    Kui delegeerite kaubaga seotud toimingud kellelegi teisele, andke juhised, näitamaks, et olete omalt poolt kõik teinud. Need asjaolud, mis ei ole teie kontrolli all, on tavaliselt hüvitatavad. Asjaoludel, mis on teie kontrolli all, oleks mõistlik teha kõik võimalik ja vajalik selleks, et veos ohutult sihtpunkti jõuaks.
    Meeles peab pidama sedagi, et eelnimetatud Londoni veosekindlustuse tingimused kehtivad sellest ajast, mil veos lahkub lähtekohast, kuni selle ajani, mil veos saabub sihtkohta.
    Tänavu arutatakse 1982. aastast kehtivate Institute Cargo Clauses kaasajastamist. Laadimine ja mahalaadimine on uues versioonis kindlustuslepinguga kaetud. Erinevused muutuvad kindlustusseltside pakutavas kaitses laadimisele väiksemaks.
    Kauba kadumine või kahjustumine on ainult osa kulust, mis võib tekkida. Lisaks kaotate veoraha, saamata jääb oodatud tulu. Osa kahju katab veosekindlustus.
    Kindlasti on võimalik hüvitada veose transpordikulud.
    Autor: Ilmar Vissak
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Omavalitsuse praagi tõttu ootab Bercmani hankevõitu vaidlustus Börsiettevõte ise ka ei tea, kuidas ta hanke võitis
Põlva nutitee hanke justkui võitis jälle Bercman Technologies, kuid riigihangete reigistris on seisund ikka veel hindamisel ja lepingut sõlmitud ei ole. Hankel osalejad ei tea, kuidas võitja otsustati.
Põlva nutitee hanke justkui võitis jälle Bercman Technologies, kuid riigihangete reigistris on seisund ikka veel hindamisel ja lepingut sõlmitud ei ole. Hankel osalejad ei tea, kuidas võitja otsustati.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Apple'i ja Samsungi varud Venemaal otsas
Venemaa telefonimüüjate andmetel on Apple'i ja Samsungi tarned nüüdseks kahanenud peaaegu 90% võrreldes aasta algusega, kirjutab Vene leht Kommersant, ja vähene müüdav kaup tuleb ringiga ja loata.
Venemaa telefonimüüjate andmetel on Apple'i ja Samsungi tarned nüüdseks kahanenud peaaegu 90% võrreldes aasta algusega, kirjutab Vene leht Kommersant, ja vähene müüdav kaup tuleb ringiga ja loata.
A. Le Coqi uueks juhiks saab Jaanus Vihand
A. Le Coqi uueks juhiks saab alates 1. septembrist Jaanus Vihand, kes võtab teatepulga üle pikaaegselt juhilt Tarmo Noobilt.
A. Le Coqi uueks juhiks saab alates 1. septembrist Jaanus Vihand, kes võtab teatepulga üle pikaaegselt juhilt Tarmo Noobilt.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.