Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Granini pürib Eestis teiseks
"Meie eesmärk on omada kahe kuni nelja aasta pärast 15 protsenti Eesti mahlaturust ning tõusta siin vähemalt teiseks mahlatootjaks," rääkis Eestis eelkõige Granini ja Marli kaubamärkidega tuntud Eckes-Granini Nordic OY tegevdirektor Timo Laukkanen.
"Me loodame kõigilt mahlatootjatelt natuke turuosa ära võtta," vastas Laukkanen küsimusele, kellega nad siinsel turul kõige enam rinda pistavad. Olukorras, kus mahlaturu prognoositav aastane kasv Eestis püsib lähitulevikus paari-kolme protsendi kandis, on Eckes-Granini seadnud endale ambitsioonika plaani suurendada järgmisel kolme-neljal aastal oma müüki siinsel turul 20-30 protsenti aastas.
"Järgmisel aastal plaanime me müüa 67 miljoni krooni eest mahlu, nektareid ja mahlajooke ning kasvatada müüki võrreldes tänavusega lausa 34 protsenti," rääkis Granini tütarfirma Marli Eesti ASi juhatuse liige Toomas Tava.
"Me investeerime kogu Eesti turult teenitava kasumi reklaami ning oleme valmis minema siinsel turul oma majandustulemustega ka kergelt miinusesse," tutvustas Laukkanen kontserni turu hõivamise plaane. Lähiaastatel plaanib kontsern pumbata reklaami vähemalt 5 miljonit krooni aastas. Tänavu investeeris firma reklaamikampaaniatesse 3 miljonit ning möödunud aastal 2 miljonit krooni.
Eestis tegutsevate mahlatootjate üleostmist või nendega liitumise plaane Eckes-Granini praegu ei pea. "Meie tootmisvõimsusest piisaks, et täita kõik Balti riigid meie mahladega," kommenteeris Laukkanen. Ettevõtte Leedu ja Soome mahlavabrikutel, kes toodavad ka põhiosa Eesti turule jõudvatest Granini ja Marli mahladest, on praegu ligi pool tootmisvõimsusest kasutamata. Lisaks tuuakse siia mahlu Prantsusmaalt ja Saksamaalt.