• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,96%38 035,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,96%38 035,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 28.11.08, 19:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sampo peab liisingumaksete häireid salajas

Sampo loeb saladuseks nii sõiduautode liisinguportfelli suurust, liisingumaksetega hätta sattunud klientide osakaalu kui ka seda, mida nad ära võetud autodega teevad.
Erinevalt teistest Eestis tegutsevatest liisingufirmadest, mis avaldasid oma sõiduautode liisinguportfelli suuruse ning maksmisega hätta sattunud klientide osakaalu, teatas Sampo Pank, et peab sellist infot konfidentsiaalseks.
Tõenäoliselt kuulub Sampo probleemsete liisinguvõtjate sekka pikka aega makseraskustes sipelnud Q Vara, mille juhid vaatamata kinnisvaraturu kokkukuivamisele uhkete luksusautodega ringi uhanud on.
"Liisingu taotluste arv on võrreldes eelnevate perioodidega märgatavalt vähenenud. Rahuldamata jäänud taotluste kohta me kahjuks arvestust ei pea," ütles Sampo Panga ettevõtete panganduse direktor Indrek Puskar aripaev.ee-le.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viidates jooksvale kohandumisele jättis Sampo avaldamata nii sissemaksu suuruse, intressi kui ka maksimaalse liisinguperioodi. Sampo autoliisingu ennetähtaegne lõpetamine toob kliendile lisakulusid, mis sõltuvad lepingu lõpetamise ajast ning põhjustest, kuid nende suuruse jättis Puskar samuti enda teada.
"Auto võetakse käest ära siis, kui muid lahendusi kasutada enam ei õnnestu," vastas Puskar küsimusele, kui pikalt peab liisingumakseid võlgu olema, et sõiduk ära võetaks.
Swedbanki portfellis on praegu 75 000 sõiduautode ja väikekaubikute liisingulepingut. Kauem kui 60 päeva on Swedbankile liisingumakseid võlgu alla 1% klientidest. Ehkki Eestis konfiskeeritud autode arvu Swedbank ei öelnud, oli tema Läti liisingufirma oktoobri lõpuks võlglastelt võtnud 300 autot.
SEB Liisingu võlgnevustega lepingute maht on siinsete liisingufirmade keskmisest madalam. Eesti Panga andmetel moodustavad liisingufirmade bilanssi kantud lootusetud nõuded 1% vara koguväärtusest. Lühiajalisi liisingmaksete võlgnevusi on SEB-l rohkem kui aasta tagasi, samas ei ole autode äravõtmine suurenenud.
Nordea vahendusel on liisitud ligi 10 000 sõidukit, makseid on võlgu jäänud umbes 1% liisinguvõtjaist. Võlglastelt on viimase poole aasta jooksul käest ära võetud ligi 75 autot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele