Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nädal Indrek Kaldi pilgu läbi

    Sellist soodusmüüki kui viimastel aegadel pole ammu näha olnud. Palun väga - Eesti börsifirmade aktsiad on üliodavad, korterite-majade hinnad muudkui langevad, uusi (lao)autosid saab poolmuidu jne. Klientidel on pidu, kommenteeris eile Viking Motorsi juht.
    Ent asjal on ka teine pool, nimelt saab pangast laenu või liisingut varasemast märksa karmimatel tingimustel. Ja paljud varem kvalifitseerunud ei saa üldse. Nii et pidu võib ju olla, ostjaid eriti mitte.
    Ja mõistagi pole põhi käes. Kinnisvaraarendaja või automüüja võib öelda, et pakub kaupa omahinnaga või alla selle, ent hinna paneb ikkagi paika turg. Kui ostuhuvi tekib "omahinnast" näiteks kolmandiku võrra altpoolt, peab müüja kaotusega leppima.
    Mõru pill tuleb võib-olla alla neelata ka rootslastel, sest üks nende sümboleid - Volvo - võib minna hindude omandusse. Eks Volvo oli varemgi Rootsi auto pigem vaid ajaloolise tagapõhja tõttu, firma omanikuks on praegu USA Ford. Ka Saab kuulub ameeriklastele, nimelt General Motorsile.
    Rootsi valitsus teatas, et peab rahapaigutust neisse kahte müügis autofirmasse liialt riskantseks ning ka toetusi ei luba euroliidu reeglid neil oma autotootjaile pakkuda. Volvo osas on huvilistena nimetatud Hiina ja India firmasid. Hiinlased pole Euroopas veel eriti kanda kinnitanud, kuigi automessidel on neid - tihtipeale mõne Saksa või Jaapani autoga äravahetamiseni sarnaseid koopiaid - nähtud küll.
    See-eest India suur tööstushiid Tata on jala juba ukse vahele saanud. Nimelt ostsid nad tänavu kevadel Fordilt briti autotööstuse kroonijuveelid Jaguari ning Land Roveri. Veel eelmise sajandi keskel kuulus India Briti impeeriumi koosseisu. Olid ajad...
    Ega Eestiski olukord parem ole, sinilind on käest libisemas. Nädal tagasi soovitas Äripäev oma juhtkirjas lasta Ansipil pääsuke lendu ehk müüa riigi kolmandikuline osalus Estonian Airis ultimatiivses toonis sellekohase nõudmise esitanud kaasomanikule SASile. Kohe ilmusid välja kuulujutud, et meie raskustes lennufirmast on huvitatud ka Tallinki omanikud. Tõsi, laevandushiid teatas, et ei pea sellekohaseid läbirääkimisi. Ent võib-olla pidas Tallinki suuromanik Infortar?
    Vaadates, kuidas Tallink on aastate jooksul laienenud - ostes sealjuures põhjanaabritelt ära konkurendi Silja Line'i -, võiks ehk isegi uskuda nende edusse ka Estonian Airi majandamisel. Teisalt on Tallink jätnud endast mulje kui ettevõttest, mis oma töötajatest ja väikeaktsionäridest eriti ei hooli. Meenutame laevapere kurtmist töötingimuste üle, röstriskandaali, puukfirmasid, suuromanike omavahelisi diile jms. Ükski neist ei tekita minus kui kliendis usaldust.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.