Kontserdikorraldajad ja piletimüüjad USAs
said veel tänasega lõppeval aastal nautida suhteliselt häid sissetulekuid,
kirjutab The Wall Street Journal.
Detsembrikuu piletite müüginumbrid kasvasid eelmise aasta detsembriga võrreldes 7,8 protsenti, kuigi aasta lõikes oli langus 3 protsenti 35,6 miljoni piletini. 3 protsenti langust on siiski pigem võidu sümbol võrreldes kõigi teiste kukkumistega mööduval aastal.
Ka piletihinnad olid varasemast kõrgemad ning WSJ andmetel kümne aasta tagusega lausa kahekordsed. Järgmisesse aastasse promootorid siiski väga sinisilmselt ei astu.
„Ühel hetkel pidurdamatu töötuse kasv tabab ka kontsertitööstust,“ sõnas maailma käibelt suuruselt teise promootorfirma AEG Live juht Randy Phillips majanduslehele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Enim on müügis kaotanud odavad istekohad, sõnas Phillips, samas kui kallid piletid müüakse tavapäraselt välja väga kiiresti. „On näha hinnatundlikkust just odavaimate piletite kohapealt,“ sõnas ta.
Live Nationi juht Michael Rapino sõnas WSJle, et plaanib järgmisel aastal odavaid pileteid veel odavamalt müüma hakata ning jagada neid erinevatesse hinnaklassidesse, et ka kõige hinnatundlikumad kliendid oma piletid siiski ära ostaksid.
Muusikutele on piletimüük aina kasvavalt oluline sissetulekuallikas, sest plaadimüük on haaratud kaasa allakäiguspiraali.
Selle aasta enimmüünud tuuri korraldas Madonna, kelle kasum oli 105,3 miljonit dollarit. Järgmisele kohale tuli Celine Dion 94 miljoni, Eagles 73,4 miljoni, Kenny Chesney 72,2 miljoni ja Bon Jovi 70,4 miljoni dollariga.
Madonna kontsertide piletid olid ka teisesel turul kõige enam populaarsed ning neid müüdi suure hooga eBay ja StudHubi kaudu üle interneti. Ning keskmise piletihinna arvestuses võitis Madonna esikoha 306 dollariga.