• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.01.09, 09:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõiduauto erisoodustust tasub maksta alates 1000 km-st kuus

Tänavu 4000 kroonini tõusnud sõiduauto erisoodustuse pealt on mõtet makse tasuda juhul, kui erasõitude maht on kuus üle 1000 km ning töötajalt kuluhüvitust ei nõuta.
Sõiduautole kohandatava erisoodustuse hinna ülempiir tõusis sellest aastast 4000 kroonini kuus. Tööandja, kes annab töötajale kasutada erasõitudeks ettevõttele kuuluva sõiduvahendi, peab arvestama senisest kaks korda suurema väljaminekuga riigi kasuks. See kehtib ka äriühingu juhtorgani liikmete suhtes, kirjutas raamatus "Maksuviidad 2009" Baker Tilly Baltics OÜ maksukonsultant Regina Valge.
Kui äriühingus on juurutatud sõidupäevikute pidamise tava, makstakse erisoodustust ikkagi reaalselt auto töövälises kasutuses mahasõidetud kilomeetrite eest. Äriühingus kulude kontrolli all hoidmise eest vastutaval isikul tasub seejuures vaadata, kui suureks kujuneb igakuine keskmine kilometraaž, selgitas ta.
Arvestades, et ettevõtte omanduses on alla viie aasta vanune auto, mille silindrite töömaht ületab 2000 cm³, kohaldatakse rahandusministri määruse järgi ettevõtlusega mitteseotud tegevuse ajal sõidetud ühe kilomeetri hinnana neli krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks olukorras, kus kontoritöötaja erasõidud kujutavad endast peamiselt kesklinnas asuva töökoha ja 5 km kaugusel asuva kodu vahet sõitmist, võib Valge sõnul kujuneda läbisõiduks oluliselt vähem, kui seadusemuudatuse järgne arvestus kohustab erisoodustust ülempiiri järgi arvutama.
Kui uueks ülempiiriks on 4000 krooni : 4 kr/km kohta = 1000 km kuus, siis antud näite puhul on töö- ja kodu vahet sõitmise kilometraaž kuus 200-300 km. Kui sellele lisada teist sama palju muid erasõite, saame tulemuseks kõige rohkem 600 km kuus, mis annab neljakroonise kilomeetrihinna puhul erisoodustuse hinnaks 2400 kr ehk oluliselt vähem, võrreldes uue piirmääraga, kirjutas Valge.
Järelikult on mõtet 4000 krooni pealt erisoodustuse maksusid tasuda juhul, kui erasõitude maht on kuus üle 1000 km ning seejuures töötajalt mingisugust kulude hüvitamist ei nõuta.
Loe samal teemal ka aripaev.ee maksublogist! ja raamatust "Maksuviidad 2009".

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele