• OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,42%7 798,22
  • DOW 300,43%51 452,11
  • Nasdaq 0,55%27 344,18
  • FTSE 1001,02%10 548,49
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,9
  • OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,42%7 798,22
  • DOW 300,43%51 452,11
  • Nasdaq 0,55%27 344,18
  • FTSE 1001,02%10 548,49
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,9
Tänavu 4000 kroonini tõusnud sõiduauto erisoodustuse pealt on mõtet makse tasuda juhul, kui erasõitude maht on kuus üle 1000 km ning töötajalt kuluhüvitust ei nõuta.
Sõiduautole kohandatava erisoodustuse hinna ülempiir tõusis sellest aastast 4000 kroonini kuus. Tööandja, kes annab töötajale kasutada erasõitudeks ettevõttele kuuluva sõiduvahendi, peab arvestama senisest kaks korda suurema väljaminekuga riigi kasuks. See kehtib ka äriühingu juhtorgani liikmete suhtes, kirjutas raamatus "Maksuviidad 2009" Baker Tilly Baltics OÜ maksukonsultant Regina Valge.
Kui äriühingus on juurutatud sõidupäevikute pidamise tava, makstakse erisoodustust ikkagi reaalselt auto töövälises kasutuses mahasõidetud kilomeetrite eest. Äriühingus kulude kontrolli all hoidmise eest vastutaval isikul tasub seejuures vaadata, kui suureks kujuneb igakuine keskmine kilometraaž, selgitas ta.
Arvestades, et ettevõtte omanduses on alla viie aasta vanune auto, mille silindrite töömaht ületab 2000 cm³, kohaldatakse rahandusministri määruse järgi ettevõtlusega mitteseotud tegevuse ajal sõidetud ühe kilomeetri hinnana neli krooni.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele