Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Postifirma: e-suhtlus ei kaota kirjakandjad
Logistikauudised.net-i lugejate küsimustele vastas eile D2D OÜ juhatuse liige Olle Koop.
Postiturg avanes 1. aprillil. Kuidas peaks konkurents postiturul välja nägema?
Pole mitte mingit põhjust, miks konkurents postiturul peaks välja nägema teisiti kui muude vabade teenuste vallas. Mõistlik oleks piiramise asemel lõpuks postiturulgi tagada stabiilne ärikeskkond (mida siiani pole olnud, kuna iga kahe aasta tagant on välja tuldud uue "põhjapaneva" postiseadusega, mis turu järjekordselt segi lõi), et üldse võiks vaba konkurents tekkida.
Kui odavalt oleks võimalik lihtkirja Eesti piires transportida?
Kui jutt on ühest eraldi toimetatavast kirjast, siis maksab selle viimine täpselt nii palju, kui selle toimetamine lähtekohast sihtkohta maksaks. Kui kirju on palju, siis ühe kirja hind langeb, kuna tekib mastaabiefekt.
Mitu postifirmat Eestisse tegutsema mahuks? Kas on üldse mõtet Eesti Postile lisaks oma vedajate võrku arendada?
Põhimõtteliselt võiks igas regioonis olla mõni ettevõtja, kes kohapeal oma teenuseid osutab, samuti mõni üle Eesti postiteenuse pakkuja. Kindlasti on mõtet ka teistel oma võrku arendada, kuna konkureeriva võrgu puudumine võimaldaks põhimõtteliselt ainuüksi selle kasutusele seatavate tingimuste ja hindade kaudu Eesti Postil säilitada monopoolse või turul valitsevat jõudu omava ettevõtte eelised.
Taani ja Rootsi riiklikud postifirmad tahavad ühineda. Kas ei teki ohtu, et ülisuured postifirmad söövad väiksemad tegijad, nagu Eesti Post, lõpuks välja?
Kahtlen, et Eesti Post kui ettevõte välja söödaks. Kuuldavasti eelistataks Eesti Posti puhul pigem kaasata mõnda rahvusvahelist postiettevõtet strateegilise partnerina. Usun, et see ongi ainuõige tee Eesti Posti jaoks.
Kirjad, arved ja kogu muu suhtlus liigub järjest rohkem elektrooniliselt. Kas on üldse mõtet kahaneval turul pingutada?
Ma ei arva, et postiturg kui selline on hääbuv. Alati jääb saadetisi, mida on vaja kohale toimetada. Näiteks on vastupidiselt ootustele paberreklaami postitamise maht pigem suurenenud. Seega minu arvamus on, et turg ei kao, vaid pigem transformeerub.
Kas praegused postitariifid on majanduses toimuvat arvestades pädevad?
Tariifide osas usun, et Eesti Postil on veel oluliselt ruumi efektiivsemaks muutuda. Küsimus siinjuures on pigem, milline on poliitiline valik. Kas saada kindlasti Eesti Postist dividende elanike postiteenuste kulutustelt või pakkuda elanikele teenust jätkusuutliku hinna eest. Arvan, et praegu on Eesti Posti hinnakirja tariifid pigem kõrgemad, kui on vaja ettevõtte kerges kasumis hoidmiseks.
Autor: ÄP