• OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5001,07%6 441,78
  • DOW 301,06%44 439,19
  • Nasdaq 1,29%21 662,02
  • FTSE 1000,2%9 147,81
  • Nikkei 2252,15%42 718,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,95
  • OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5001,07%6 441,78
  • DOW 301,06%44 439,19
  • Nasdaq 1,29%21 662,02
  • FTSE 1000,2%9 147,81
  • Nikkei 2252,15%42 718,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,95
  • 07.04.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Postifirma: e-suhtlus ei kaota kirjakandjad

Logistikauudised.net-i lugejate küsimustele vastas eile D2D OÜ juhatuse liige Olle Koop.
Postiturg avanes 1. aprillil. Kuidas peaks konkurents postiturul välja nägema?
Pole mitte mingit põhjust, miks konkurents postiturul peaks välja nägema teisiti kui muude vabade teenuste vallas. Mõistlik oleks piiramise asemel lõpuks postiturulgi tagada stabiilne ärikeskkond (mida siiani pole olnud, kuna iga kahe aasta tagant on välja tuldud uue "põhjapaneva" postiseadusega, mis turu järjekordselt segi lõi), et üldse võiks vaba konkurents tekkida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui odavalt oleks võimalik lihtkirja Eesti piires transportida?
Kui jutt on ühest eraldi toimetatavast kirjast, siis maksab selle viimine täpselt nii palju, kui selle toimetamine lähtekohast sihtkohta maksaks. Kui kirju on palju, siis ühe kirja hind langeb, kuna tekib mastaabiefekt.
Mitu postifirmat Eestisse tegutsema mahuks? Kas on üldse mõtet Eesti Postile lisaks oma vedajate võrku arendada?
Põhimõtteliselt võiks igas regioonis olla mõni ettevõtja, kes kohapeal oma teenuseid osutab, samuti mõni üle Eesti postiteenuse pakkuja. Kindlasti on mõtet ka teistel oma võrku arendada, kuna konkureeriva võrgu puudumine võimaldaks põhimõtteliselt ainuüksi selle kasutusele seatavate tingimuste ja hindade kaudu Eesti Postil säilitada monopoolse või turul valitsevat jõudu omava ettevõtte eelised.
Taani ja Rootsi riiklikud postifirmad tahavad ühineda. Kas ei teki ohtu, et ülisuured postifirmad söövad väiksemad tegijad, nagu Eesti Post, lõpuks välja?
Kahtlen, et Eesti Post kui ettevõte välja söödaks. Kuuldavasti eelistataks Eesti Posti puhul pigem kaasata mõnda rahvusvahelist postiettevõtet strateegilise partnerina. Usun, et see ongi ainuõige tee Eesti Posti jaoks.
Kirjad, arved ja kogu muu suhtlus liigub järjest rohkem elektrooniliselt. Kas on üldse mõtet kahaneval turul pingutada?
Ma ei arva, et postiturg kui selline on hääbuv. Alati jääb saadetisi, mida on vaja kohale toimetada. Näiteks on vastupidiselt ootustele paberreklaami postitamise maht pigem suurenenud. Seega minu arvamus on, et turg ei kao, vaid pigem transformeerub.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas praegused postitariifid on majanduses toimuvat arvestades pädevad?
Tariifide osas usun, et Eesti Postil on veel oluliselt ruumi efektiivsemaks muutuda. Küsimus siinjuures on pigem, milline on poliitiline valik. Kas saada kindlasti Eesti Postist dividende elanike postiteenuste kulutustelt või pakkuda elanikele teenust jätkusuutliku hinna eest. Arvan, et praegu on Eesti Posti hinnakirja tariifid pigem kõrgemad, kui on vaja ettevõtte kerges kasumis hoidmiseks.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 4 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele