Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Postifirma: e-suhtlus ei kaota kirjakandjad

    Logistikauudised.net-i lugejate küsimustele vastas eile D2D OÜ juhatuse liige Olle Koop.
    Postiturg avanes 1. aprillil. Kuidas peaks konkurents postiturul välja nägema?
    Pole mitte mingit põhjust, miks konkurents postiturul peaks välja nägema teisiti kui muude vabade teenuste vallas. Mõistlik oleks piiramise asemel lõpuks postiturulgi tagada stabiilne ärikeskkond (mida siiani pole olnud, kuna iga kahe aasta tagant on välja tuldud uue "põhjapaneva" postiseadusega, mis turu järjekordselt segi lõi), et üldse võiks vaba konkurents tekkida.
    Kui odavalt oleks võimalik lihtkirja Eesti piires transportida?
    Kui jutt on ühest eraldi toimetatavast kirjast, siis maksab selle viimine täpselt nii palju, kui selle toimetamine lähtekohast sihtkohta maksaks. Kui kirju on palju, siis ühe kirja hind langeb, kuna tekib mastaabiefekt.
    Mitu postifirmat Eestisse tegutsema mahuks? Kas on üldse mõtet Eesti Postile lisaks oma vedajate võrku arendada?
    Põhimõtteliselt võiks igas regioonis olla mõni ettevõtja, kes kohapeal oma teenuseid osutab, samuti mõni üle Eesti postiteenuse pakkuja. Kindlasti on mõtet ka teistel oma võrku arendada, kuna konkureeriva võrgu puudumine võimaldaks põhimõtteliselt ainuüksi selle kasutusele seatavate tingimuste ja hindade kaudu Eesti Postil säilitada monopoolse või turul valitsevat jõudu omava ettevõtte eelised.
    Taani ja Rootsi riiklikud postifirmad tahavad ühineda. Kas ei teki ohtu, et ülisuured postifirmad söövad väiksemad tegijad, nagu Eesti Post, lõpuks välja?
    Kahtlen, et Eesti Post kui ettevõte välja söödaks. Kuuldavasti eelistataks Eesti Posti puhul pigem kaasata mõnda rahvusvahelist postiettevõtet strateegilise partnerina. Usun, et see ongi ainuõige tee Eesti Posti jaoks.
    Kirjad, arved ja kogu muu suhtlus liigub järjest rohkem elektrooniliselt. Kas on üldse mõtet kahaneval turul pingutada?
    Ma ei arva, et postiturg kui selline on hääbuv. Alati jääb saadetisi, mida on vaja kohale toimetada. Näiteks on vastupidiselt ootustele paberreklaami postitamise maht pigem suurenenud. Seega minu arvamus on, et turg ei kao, vaid pigem transformeerub.
    Kas praegused postitariifid on majanduses toimuvat arvestades pädevad?
    Tariifide osas usun, et Eesti Postil on veel oluliselt ruumi efektiivsemaks muutuda. Küsimus siinjuures on pigem, milline on poliitiline valik. Kas saada kindlasti Eesti Postist dividende elanike postiteenuste kulutustelt või pakkuda elanikele teenust jätkusuutliku hinna eest. Arvan, et praegu on Eesti Posti hinnakirja tariifid pigem kõrgemad, kui on vaja ettevõtte kerges kasumis hoidmiseks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.