• OMX Baltic−0,18%296,51
  • OMX Riga0,11%915,85
  • OMX Tallinn−0,33%2 028,04
  • OMX Vilnius0,26%1 224,29
  • S&P 500−0,26%6 450,36
  • DOW 30−0,7%45 310,76
  • Nasdaq 0,04%21 505,44
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,41%42 807,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,66
  • OMX Baltic−0,18%296,51
  • OMX Riga0,11%915,85
  • OMX Tallinn−0,33%2 028,04
  • OMX Vilnius0,26%1 224,29
  • S&P 500−0,26%6 450,36
  • DOW 30−0,7%45 310,76
  • Nasdaq 0,04%21 505,44
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,41%42 807,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,66
  • 10.06.09, 16:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasutatud autod võidakse müüa Eestist Rootsi

Kuna Rootsis kasvab kasutatud autode müük, plaanib Skandinaavia suurim autojaekaupmees hakata ostma siit Rootsi pankade tütarde kätte sattunud kasutatud autosid. Eesti pangad ja automüüjad tervitavad võimalust autodest lahti saada.
Põhjala suurim automüüja Bilia AB tahab hakata Rootsi pankadelt kokku ostma Eestis, Lätis ja Leedus raskustesse sattunud klientidelt üle võetud autosid. Swedbanki Liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets ütles, et Bilia idee on väga tervitatav – kui Rootsis on nõudlus, kuid puudub kaup ning Eestis on see hetkel olemas, siis loodetavasti on see ettevõtmine mõlemale osapoolele kasulik.
"Kasutatud autode turg näitab küll kergeid elavnemise märke, kuid samas on ka realiseeritud varade hulk kasvanud võrreldes eelmiste perioodidega, mistõttu oleks taoline müük tõepoolest mõeldav," lisas Toomemets. Detailidest on tema sõnul aga vara rääkida. "Hind ja tingimused kujuneksid võimalike läbirääkimiste käigus, märkis ta.
"Swedbanki liisingu põhitegevus on eelkõige liisingu väljastamine nii era- kui äriklientidele, kuid tänases muutunud majanduskeskkonnas oleme ka meie oma suunda mõnevõrra muutnud, näiteks müües realiseeritud varasid," ütles Toomemets.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Krediidipanga poole ei ole Rootsist keegi autode ostmise eesmärgil pöördunud, ütles panga äripanganduse osakonna juhataja Uku Tammaru. "Küll aga soovis liisingust tagasi tulnud autosid eelmisel aastal Rootsi toimetada üks kohalik ärimees," märkis Tammaru ja lisas, et kuna pakutud hind oli niigi madalatest hindadest veel poole madalam, jäi äri katki.
"Krediidipangal on siiani õnnestunud hoida tagastatud autode hinnataset kohaliku turu jaoks atraktiivsena," märkis Tammaru. Viimaste kuude jooksul sissetulevad autod on maha müüdud ja mingit liisingautode kuhjumist müügiplatsidele ei toimu, selgitas ta. Turgu üldiselt vaadates võib Tammaru sõnul öelda, et kasutatud autosid veetakse Euroopasse ja Leetu ja miks mitte tulevikus ka Rootsi. Turul liigub kaup ikka sinna, kus tema järele on nõudlus, kommenteeris ta.
SEB Liisingu tegevjuht Ainar Leppänen leidis, et kuna liisingule tagastatud autode hulk on kasvanud ning Eesti turg on väike, pole välismaale müümine välistatud. "Juba praegu on SEB müünud autosid (ja vähem seadmeid) läbi välismaiste oksjonite," lisas ta. Kuivõrd vara müüakse oksjonitel, siis kujuneb hind enampakkumise käigus ning peegeldab reeglina enampakkumise ajal kehtivat turuhinda, seega ei oleks kõnesolevas idees meie jaoks midagi uut, lisas Leppänen.
BRC Autokeskuse müügijuht Alfred Hallika leidis, et tõenäoliselt on majandussurutis pannud ka Rootsi autoostjad vaatama rohkem kasutatud autode poole. "Samuti on ilmselt Rootsi krooni kursi langemine muude valuutade suhtes toonud kaasa uute imporditud sõidukite hinnatõusu, kas absoluutväärtuses või vähemalt kodumaiste kasutatud autode hindadega võrreldes," selgitas ta.
Tema sõnul sama probleem puudutab kindlasti ka kasutatud autode importi. BRC Autokeskus tegeleb aktiivselt liisingfirmade tagastatud sõidukite müügiga ning meie klientide seas on ka palju välismaalasi, sh Rootsist, märkis Hallika. "Eestis on raske müüa kallimaid tagasitulnud autosid, kuna kohalik ostujõud on madal ja Rootsis kui oluliselt kõrgema rikkusastmega riigis, on ostujõud kallimate autode osas kindlasti suurem, mistõttu võiks kallimate sõidukite eksport sinna olla mõistlik," kommenteeris ta.
Tänase seisuga ootavad välismaised hulgiostjad aga reeglina suuremat allahindlust, kui müüjad ehk liisingufirmad on võimelised pakkuma, arvas BRC Autokeskuse müügijuht. Hallika hinnangul ei ole viimastel kuudel tagasitulevate autode hulk oluliselt muutunud. "Kevadperioodil on sõidukite müük ootuspäraselt aktiviseerunud, seda nii sõiduautode kui ka tarbesõidukite ja muu tehnika osas," lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 22 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele