• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 27.10.09, 17:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitseamet: finantsvaldkonnaga seotud kaebused kasvanud neli korda

Tarbijakaitseametis on tänavu üheksa kuuga kasvanud finantsvaldkonnaga seotud kaebused neli korda, ütles tänasel Euroopa Komisjoni korraldatud laenuteemalisel ümarlaual tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
„Statistikat vaadates ei ole finantsteema juhuslikult nii palju tähelepanu saanud, kuna kaebused on tänavu kasvanud neli korda. Tema sõnul ei ole tegemist vaid tarbijate kaebustega laenude võtmisel, vaid raha teemaga laiemalt.
Sooniste sõnul on kirjalikke järelepärimisi teenuste kohta tänavu 9 kuuga esitatud 1919, mis on 1005 järelepärimise võrra rohkem kui mullu samal perioodil – kasv on umbes 2,1 korda. „Neist finantsteenuste kohta on tänavu 9 kuuga tehtud järelepärimisi 149, kasvades umbes 3,8 korda,“ täpsustas ta.
Finantsteenuste osas on tarbijakaitseametile esitatud kirjalike kaebuste arv kasvanud tänavu üheksa kuuga 3,6 korda, ütles Sooniste.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Nii finantsteenuste alaste järelepärimiste kui ka kaebuste puhul ei ole numbrilised näitajad kuigi suured, moodustades tänavu 9 kuuga 7,8% järelepärimistest ja 3,5% kaebustest, kuid kasvutrend on vägagi märkimisväärne,“ toonitas Sooniste.„Valdavad on teemad, mis on juba saanud inimestel probleemideks. Need on reeglina olukorrad, kus tarbija ei ole enam maksuvõimeline,“ kirjeldas ta kaebuste sisu. "Tarbija ei ole kas aru saanud, millega ta kunagi liitus või olegi talle sellest räägitud," lisas ta.
Veel tõi Sooniste näiteks aeg-ajalt esinevaid probleeme, mis liigituvad seotud teenuste alla. Näiteks ostes külmiku või mõne elektroonilise seadme ja omandades selleläbi krediidi, selgub ootamatult, et seade ei tööta. Sel juhul tekib küsimus, mis saab siis selle krediidiga, kas peab seda edasi maksma?
Tarbijakaitseameti peadirektor tõstatas küsimuse, kas laenude andmisel teeb pank piisavalt teavitustööd. Sooniste nentis, et tema ei suuda küll tarbijana endasse haarata, mis turul toimub, mis tähendab tema hinnangul seda, et teda ei ole piisavalt informeeritud.
Sooniste toonitas teavitustöö väga olulist rolli, mitte ainult riiklikel organisatsioonidel, aga ka ettevõtete endi organisatsioonidel.
Kiirlaenude kohta ütles Sooniste, et talle tundub küll, et tarbijad on sellega üle pingutanud, kui vaadata, mis on meediast läbi käinud, et võlglasi on 60-70 000 ümber. „See läheb juba sotsiaalse probleemistiku valdkonda,“ leidis ta.
Lisaks mainis ta, et kiirlaen on selgelt targa inimese toode ja iga laenuvõtja peaks ka võimalikult palju küsima laenuandjalt, mis juhtub temaga, kui tekib makseviivitus, aga samas peab ta ka endale aru andma, mida ja kuidas ta suudab üldse selle laenuga koos elada.
Kiirlaen ei ole oma olemuselt paha, kuid probleem on selles, et täna on nii palju hätta sattunud inimesi, arvas Sooniste. „Kui neid ei oleks, siis võib-olla ei oleks ka kiirlaen paha,“ lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele