• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajad siunavad ebavõrdseid makse

    "Nagu oleks kellegagi mingi kokkulepe!?" imestas pahaselt rahvusvahelisi vedusid tegeva Nordveod ASi juht ja omanik Peeter Kroonberg.
    "Miks peavad Eesti vedajad Lätis, Leedus, Poolas, Saksamaal lisaks koduriigi raskeveokimaksule maksma ka sealseid teemakse, kuid sealsed vedajad siin ei maksa midagi?" ei saa ta olukorrast aru.
    Nii tekibki olukord, kus Eestisse tuleb näiteks lätlasest vedaja ja lööb siin hinnad alla, eestlane vaadaku hapu näoga pealt. "Mis lätlasel siin viga toimetada, ta saab ju nii küsida hinda 3,14 krooni kilomeetrist, poolakad tulevad siia oma transiidipäevaarvestusega," loetles ta välismaalaste privileege.
    Vee hullem pidi olema näiteks eestlasel seista järjekorras Läti-Vene piiri ääres, Eesti-Vene piiri ääres võib lätlane seista odavalt.
    Ka EST Trans Kaubaveod ASi omanik Sulev Saareväli on välismaalaste maksuvaba askeldamise peale Eestis pahane. "See on loomulikult ebavõrdne! Iga päev lätlased-leedulased tambivad hindu alla," ütles Saareväli. "Mul on tunne, et sellega liitub ka palga maksmise süsteem..." ütles ta. "Aeg paneb asjad paika," lisas ta. Vedajad ei saa Saareväli sõnul siin midagi otsustada - see on riikidevaheline kokkulepe.
    Eesti vedajate ebavõrdset kohtlemist tunnistas ka DSV Transpordi juhataja Jaan Lepp. "Eks natuke ikka tekitab ebavõrdset konkurentsi," märkis ta.
    "Peab küll paika, kuid kommenteeriksin vast homme," kostis Transring Tartu OÜ juht Jaak Kivisild, kes parajasti oli rooli keeramas Tallinna kesklinnas.
    Aule Veod OÜ juht Marek Vihkver ütles, et neil on põhiliselt kokkuleppelised veod. "Eks siis kliendid kannavad need kulud," lisas ta.
    Majandusministri Juhan Partsi sõnul on hea, et Eestis erinevalt paljudest ELi liikmesmaadest teemaks puudub.
    "Kui kehtestaksime euroteemaksu, siis langeks selle suurim koormus just Eesti vedajate kaela," tõdes Parts. Sestap ongi vaja seda maksu vältida.
    Kuid läbivate transiitvedude koha pealt pole Partsi sõnul midagi teha. "Me ei saa vedajaid ebavõrdselt kohelda," lisas ta. "Kui kehtestaksime Eestis teemaksu, siis kahjustaksime sellega Eesti ekspordivõimet," resümeeris minister.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Leedu keelas Linnamäel sealse Forum Cinemase ostu
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Bigbanki varade maht ületas esmakordselt miljardi piiri
Bigbanki varade maht kasvas 1,019 miljardi euroni, ületades esimest korda miljardi euro piiri.
Bigbanki varade maht kasvas 1,019 miljardi euroni, ületades esimest korda miljardi euro piiri.