Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajad siunavad ebavõrdseid makse

    "Nagu oleks kellegagi mingi kokkulepe!?" imestas pahaselt rahvusvahelisi vedusid tegeva Nordveod ASi juht ja omanik Peeter Kroonberg.
    "Miks peavad Eesti vedajad Lätis, Leedus, Poolas, Saksamaal lisaks koduriigi raskeveokimaksule maksma ka sealseid teemakse, kuid sealsed vedajad siin ei maksa midagi?" ei saa ta olukorrast aru.
    Nii tekibki olukord, kus Eestisse tuleb näiteks lätlasest vedaja ja lööb siin hinnad alla, eestlane vaadaku hapu näoga pealt. "Mis lätlasel siin viga toimetada, ta saab ju nii küsida hinda 3,14 krooni kilomeetrist, poolakad tulevad siia oma transiidipäevaarvestusega," loetles ta välismaalaste privileege.
    Vee hullem pidi olema näiteks eestlasel seista järjekorras Läti-Vene piiri ääres, Eesti-Vene piiri ääres võib lätlane seista odavalt.
    Ka EST Trans Kaubaveod ASi omanik Sulev Saareväli on välismaalaste maksuvaba askeldamise peale Eestis pahane. "See on loomulikult ebavõrdne! Iga päev lätlased-leedulased tambivad hindu alla," ütles Saareväli. "Mul on tunne, et sellega liitub ka palga maksmise süsteem..." ütles ta. "Aeg paneb asjad paika," lisas ta. Vedajad ei saa Saareväli sõnul siin midagi otsustada - see on riikidevaheline kokkulepe.
    Eesti vedajate ebavõrdset kohtlemist tunnistas ka DSV Transpordi juhataja Jaan Lepp. "Eks natuke ikka tekitab ebavõrdset konkurentsi," märkis ta.
    "Peab küll paika, kuid kommenteeriksin vast homme," kostis Transring Tartu OÜ juht Jaak Kivisild, kes parajasti oli rooli keeramas Tallinna kesklinnas.
    Aule Veod OÜ juht Marek Vihkver ütles, et neil on põhiliselt kokkuleppelised veod. "Eks siis kliendid kannavad need kulud," lisas ta.
    Majandusministri Juhan Partsi sõnul on hea, et Eestis erinevalt paljudest ELi liikmesmaadest teemaks puudub.
    "Kui kehtestaksime euroteemaksu, siis langeks selle suurim koormus just Eesti vedajate kaela," tõdes Parts. Sestap ongi vaja seda maksu vältida.
    Kuid läbivate transiitvedude koha pealt pole Partsi sõnul midagi teha. "Me ei saa vedajaid ebavõrdselt kohelda," lisas ta. "Kui kehtestaksime Eestis teemaksu, siis kahjustaksime sellega Eesti ekspordivõimet," resümeeris minister.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.