Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsiameti poolik töö

    Jälgime murelikult konkurentsiameti käitumist. Börsiettevõtte ründamine ilma eelneva diskussioonita ei ole kohane ELi liikmesriigi riigiasutusele. See on väga ebaprofessionaalne ja vastutustundetu ettevõtte suhtes, kes on täitnud kõiki seadusi ja erastamislepingust tulenevaid kohustusi. Seega tuleb meil kaaluda erinevaid tegutsemisvõimalusi ettevõtte ja aktsionäride huvide kaitseks.
    On hämmastav, et konkurentsiamet on oma avalikes väljaütlemistes instrueerinud Tallinna Vee juhtkonda esitama uut tariifitaotlust linnavalitsusele, sisuliselt sundides ettevõtte juhtkonda käituma tsiviilseadustiku üldosa seaduse põhimõtete vastaselt. Meie ründamine seepärast, et ettevõte ei kuulu veel ilmselgelt veeregulatsiooni vallas kogenematu konkurentsiameti järelevalve alla, on üllatav. See ei mõjuta positiivselt ei Eesti ettevõtluskeskkonda ega ka mainet välisinvestorite seas.
    Konkurentsiameti analüüs on pealiskaudne, tasakaalustamata ja seega ebatäpne. Meile jäeti analüüsiga tutvumiseks aega vähem kui 24 tundi ning omapoolseks analüüsiks vajaliku ajapikenduse taotlus jäeti rahuldamata. Mis enamgi kummalisem, teavituskampaania suunati konkreetselt pealinna veefirma vastu, jättes varju fakt, et sarnased küsimused kerkisid üles veel kaheksa veefirma suhtes. Sündmuste järjekord viimase kahe nädala jooksul, mil mittetäielikku analüüsi esitletakse lõpliku tõena ilma eelneva konsultatsioonita, viitab ühekülgsele suhtumisele.
    Väljaarenenud rahvusvaheliste regulatsiooniteooriate kohaselt arvestatakse infrastruktuuriettevõtete tariifipoliitika määramisel olemasolevate varade kvaliteeti, tulevikuinvesteeringuid, ligipääsu kapitalile, toote ja teenuste kvaliteedinäitajaid, kohalikke olusid ning efektiivsuse parendusi. Antud juhul ei ole konkurentsiamet oma hinnangutes arvestanud ühegagi nendest teguritest. Võimupiiridest üleastumine ning bütsantslike meetoditega börsifirma ründamine ei too mingit kasu tarbijaile.
    Tallinna linnaga sõlmitud leping vastab täielikult Eestis kehtivatele õigusaktidele. Pooled on seni lepingut täitnud nõuetekohaselt ja heas usus. Meie tegevust reguleerib üle 90 erinevate teenustaseme, mille mittetäitmisel rakenduvad ettevõtte suhtes rahalised sanktsioonid. Teenuslepingu suhtes täielikku mõistmatust üles näidates on konkurentsiamet otsustanud ignoreerida pärast erastamist märkimisväärselt paranenud ASi Tallinna Vesi teenuste ning toote kvaliteeti. Konkurentsiameti poolt on seejuures ebakorrektne väita, et "see ei ole normaalne majandustegevus, et kümme aastat kogutakse raha, et saaks 11. aastal investeerida". Tänu meie kaheksa aasta jooksul tehnoloogiasse, protsessidesse, inimestesse ja seadmetesse tehtud investeeringutele on tallinlastel puhtam joogivesi ja mererannad, vähem veekatkestusi ning paranenud klienditeenindus. Oleme dividendide ning tulumaksu näol suunanud kohalikku majanduskeskkonda üle 2,5 miljardi krooni. Järgmise kümne aasta jooksul ei toimu reaalseid tariifitõuse, vee- ja kanalisatsiooniteenuste hinnad muutuvad vaid THI võrra ning tulevaste investeeringute finantseerimiskulud ning -riskid on täielikult meie kanda.
    Mõistame, et tulekul on üleminekuperiood riikliku regulatsiooni kehtestamiseks. Seda ei tohi teha aga kiirustades ega poliitilist kasu silmas pidades. Regulatsioon peab arvestama investeerimisvajadusi, kohalikke olusid, teenustasemeid, kapitalitootlikkust aktsionäridele ning hinnakujundust mitmeaastase perioodi kohta. Selle ellurakendamisele peab eelnema piisav aeg ettevalmistuseks, analüüsiks ning otsuste tegemiseks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.