Seevastu väikesed kaubikud, raskeveokid ja pikapid on Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmeil oma turuosa minetanud.
Tarbesõidukeist olid mullu kõige popimad suured kaubikud, markidest Peugeot. Tootegruppide lõikes kahanes müük eelmisel aastal tunamullusega võrreldes 12-82 protsenti.
Vähim ehk 12 protsenti kukkus busside müük, mis 2008. aastal langes enim, 57 protsenti. Suurim langus tabas raskeveokite müüjaid, üle 16tonnise täismassiga veokeid müüdi 82 protsenti vähem kui aasta varem. Seejuures oli tunamullusel aastal raskeveokite müük tootegruppide lõikes kõige edukam.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Amserv Auto juhi Mart Mägi sõnul on niigi väikese autoturu taustal veelgi väiksem tarbesõidukite müük eriti tundlik. Tarbesõidukite turg on sõiduautode turuga võrreldes suhteliselt stabiilne, märkis ta. Teisalt andis müüginumbrites tugevalt tunda, kui mõni firma otsustas oma masinad korraga välja vahetada, lisas Mägi.
Tugevalt vähenenud raskeveokite müügimahud käivad tema ütlusel oma rada. "Raskeveokite puhul ei ole niivõrd määrav nende hind, vaid kas on kliente," sõnas ta. Liiati on oluline arvestada, millal esitati tellimus ja millal see täideti, lisas Mägi.
Amserv Auto juhi kinnitusel on huvitav, et tarbesõidukite müügis võttis Peugeot Citro?nilt esikoha. "Peugeot oli aastaid varjusurmas ja nüüd tuli esimeseks. Sel aastal on Peugeot'l ka juubel - ehk on neil midagi veel varuks," lisas Mägi.
Saksa Auto juhatuse esimehe Jussi Pärnpuu sõnul on tarbeautode müügi osatähtsuste muutus ilmselt kriisiajale omane.
"Põhjus selles, et väikekaubikuid osteti siis sõiduautodeks, kuid nüüd sõid sõiduautod väikekaubikud välja. Teiseks langesid suurte kaubikute hinnad nii palju, et neid oli lihtsam saada," selgitas ta tarbeautode müügi osatähtsuste muutust aastail 2008-2009.