• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 28.01.10, 18:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee kohtusaaga: riik vaidleb iseendaga

Justiitsminister Rein Lang leiab, et Eesti Raudtee ja Raudteeinspektsiooni vaheline kohtuvaidlus tuleks lõpetada ning hoida kokku õiguskulusid, sest sisuliselt vaidleb siin üks riigiorgan teisega.
Lang räägib täna valitsuskabineti nõupidamisel õigusabikuludest vaidluses ASiga Eesti Raudtee,  Teema puudutab ASi Eesti Raudtee ja Raudteeinspektsiooni vahelist vaidlust, mis algas ajal, mil Eesti Vabariigile kuulus 34 protsenti Eesti Raudtee aktsiatest ning 66 protsenti aktsiatest kuulus AS-ile Baltic Rail Service. Vaidluse kestel omandas aga Eesti Vabariik ainuaktsionäri staatuse, luues seega olukorra, kus vaidlus jätkus Eesti Vabariigi ja täielikult Eesti Vabariigile kuuluva juriidilise isiku vahel.
Tekkinud olukorras on tegemist põhjendamatu riigi ressursside kulutamisega - menetluse oleks võinud halduskohtumenetluse seadustiku alusel lõpetada ja lahendada vaidluse kohtuväliselt pärast seda, kui Eesti Vabariik muutus ASi Eesti Raudtee ainuaktsionäriks, leiab minister. Seaduse tasandil riigile kuuluvate äriühingute õiguse piiramine Eesti Vabariigiga kohtuvaidluste pidamisel ei oleks siin kindlasti põhjendatud, kuna tegemist on iseseisvate juriidiliste isikutega. Justiitsministeeriumi hinnangul tuleks sedalaadi probleemid lahendada haldusesiseselt.
25. mail 2005. aastal vaidlustas AS Eesti Raudtee kohtus Raudteeinspektsiooni käskkirjad, millega määrati Eesti Raudtee raudteeinfrastruktuuri prognoositav kasutustasu 29. mail 2005. aastal alanud liiklusgraafikuperioodiks 2005/2006 ning täpsustatud kasutustasu vastava liiklusgraafikuperioodi igaks kuuks eraldi. Pooleli on ka põhiseaduslikkuse järelevalve menetlus Riigikohtus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele