Sõidukeid remontivate ettevõtete müügimahud kasvasid mullu 6%. HMK Auto OÜ tegevjuhi Meelis Kuuse arvates on põhjuseks see, et remonditööde tegemist lükatakse viimase hetkeni edasi ning pärast läheb parandamine kallimaks. "Ma ei arva, et kliente rohkem oleks, pigem jääb hooldus tegemata ja siis on hilisem väljaminek suurem," sõnas ta ning lisas, et tööd on jäänud vähemaks just firmade, mitte eraisikute arvel.
Kuusk on ka täheldanud, et A-varuosadele on kliendid hakanud eelistama B-osi. "Oleme ikka alati soovitanud A-osasid, ent nüüd otsib klient odavamat lahendust, kvaliteedierinevusest hoolimata," kinnitas ta.
HMK Auto teenuste hindu langetanud ei ole, küll on seda teinud Kuuse sõnul esindused. "Tunnihind võib mõnes esinduses olla meist odavamgi, aga siin tuleb vaadata normaegu - lõppkokkuvõttes võib remont ikkagi kallim tulla. Meie peame normaegadest kinni ja ka juhul, kui töömees tegi tunni asemel töö kahe tunniga, maksab klient ikkagi tunni eest," selgitas Kuusk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autoremondiga tegeleva perefirma Alved OÜ tegevjuht Enn Vedom rääkis, et eelmise aasta üle kurta ei ole tõesti põhjust. "Meie töötund on 300 krooni koos käibega - nii et hinnad on suhteliselt madalad, tööriistad korralikud, teadmised-oskused olemas. Ja kõige tähtsam: peab olema mitte ainult oskus teha, vaid ka tahtmine teha," sõnas ta.
Vedomi sõnul tööpuudust pole, küsimus on pigem selles, kas on järjekord või mitte. "Sel aastal on märgata, et järjekord oleneb oluliselt inimeste palgapäevadest. Mõned autod ootavad omaniku palgapäeva ning töid tuleb teha etapi kaupa. Varem tuli auto ja tegime kõik korraga korda, ent nüüd teeme algul sõiduki ohutust tagavad tööd ja siis ülejäänu," kirjeldas ta olukorda.
Tegevjuht on rahul, et näiteks õlivahetuseks on neil pakkuda viie tootja toodangut. Mis puudutab klientide varuosade eelistust, siis tema sõnul pole A- ja B-varuosades vahet. "Enamiku puhul on tootja sama, vaid pakend erineb. Nii võib Volvo pakendis Boschi osa maksta esinduses 2500 krooni, meie müüme täpselt sama osa 700 krooniga - lihtsalt karp on Boschi oma," rääkis ta. "Aga me müüme ikkagi seda, mida ka enda autode juures julgeme kasutada," lisas Vedom, kelle juhitav firma annab oma töödele garantiiks 1-3 aastat.
Väga odava remondifirma puhul soovitas ta uurida ettevõtte tausta. "Klient peab olema kindel, et tal ka poole aasta pärast on kuhugi pöörduda. Teine probleem on varuosadega, millega tullakse. Mõne puhul ma ju tean, et see kaua vastu ei pea. Inimene peab arvestama, et kauplus talle garantiid ei anna ja meie ka mitte. Varuosad tuleks võtta remondifirmast, sest iga tootja võib eksida," hoiatas ta.
Soome kontserni A-Katsastus taustaga A-Ülevaatus OÜ tegevjuht Andres Soots ütles logistikauudised.ee-le, et ülevaatusel käib autosid vähem. Põhjuseks peab ta kerkinud aktsiisimaksu, inimeste palga- ja töökaotust. "Kasutatud autode hulk kasvab. Eriti on seda näha veoautode juures. Vanad sõidukid on üles putitatud, kuna neid on liisingumasinatest odavam pidada. Vanem masin ei pruugi tähendada vigasemat masinat," selgitas ta.
Vigade protsent jäänud Sootsi sõnul endiselt 9-12 vahele ning ka vead on ikka samad: pidurid, vigased pidurikettad, keredefektid, heitgaasid.
Ülevaatustele jõuab autosid küll senisest vähem. Suure konkurentsi tingimustes võivad ettevõtted kuritarvitada usaldust. On juhtunud, et ülevaataja vormistab ülevaatuse pargipingil. Ka online'is saab petta, kui kasutatakse doonorautot. Näiteks sisestatakse andmed, et on Ford, kuid tegelikult on pingis Opel ja see pole lõplikult kontrollitav.
Ülevaatusäri on kohalik ning hind on üle riigi paikkonniti väga muutlik. Inimene on äärmiselt hinnatundlik. Kui keegi pakub 30-50 krooni odavamalt, siis minnakse sinna.
Autor: Tea Taruste