• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 10.03.10, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ESA hakkab loomeettevõtjaid koolitama

Ettevõtluse toetamise ja krediidi haldamise sihtasutus (ESA) korraldab koostöös disainikeskusega koolitustsükli, mis on suunatud alustavatele ja väikestele ettevõtetele.
„Eesti loomevaldkonna ettevõtjad on valdavalt ühe kuni kolme töötajaga mikroettevõtted, mille asutajateks ja juhtideks on üldjuhul loovisikud ise. Neil on talent, valdkondlikud teadmised ja oskused, mis on kõik unikaalsed ja suure potentsiaaliga. Paraku puuduvad neil teadmised ja kogemused ettevõtte juhtimisest –  ei suudeta end ärikeskkonnas positsioneerida, kohandada end hästi töötavale ärimudelile ning selgelt sõnastada, mida ja kuidas siis ikkagi müüakse,“ kirjeldas koolitustsükli väljatöötamise tagamaid ESA juhatuse liige, ettevõtluskonsultant Anu Lõhmus.
 „Loomevaldkonna ettevõtete probleeme analüüsides jõudsime oma koostööpartneritega veendumuseni, et tüüpilisest äri alustamise koolitusest, mida ESA pakub, loovisikutele ei piisa, neile on vaja loomevaldkonna-spetsiifilisi teadmisi. Mõnede üldiste teemadega – näiteks finantsid – on vaja tutvust teha neile arusaadaval viisil ja arusaadavas keeles.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

ESA kogemused kinnitavad, et üks suuremaid probleeme on alustavatel loomeettevõtetel potentsiaalsetele klientidele endast teada andmise ja uute kliendisuhete loomisega. Vaatamata omas nišis andekaks olemisele ja kapil rivis olevatele auhindadele, ei seisa kliendid ukse taga järjekorras, rääkis Lõhmus.
Samuti on pea olematud teadmised intellektuaalomandi müügi spetsiifikast – kui müügiarvetele kirjutatakse lihtsalt "kujundamine" või "joonised vastavalt tellija kavandile", ei teadvustata endale, et töö üleandmisel võivad kõik õigused loovisiku jaoks üllatuslikult ja jäädavalt kaduma minna. Väheseks jääb ka oskus oma rahaasju planeerida, lisas Lõhmus.
„Bilansi lugemine pole siiski kosmoseteadus ja finantsaruannete numbritevahelised seosed on ettevõtte juhile hädavajalikud instrumendid ettevõtte tegevuse planeerimisel,“ ütles Lõhmus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele