Kristo Kiviorg • 28. märts 2010
Jaga lugu:

Liiga jõuline müük tekitab vastupanu

Kui lähtuda tõdemusest, et sõna on mõtte manifestatsioon, tuleks nii müügis kui ka teistes eluavaldustes just mõttest lähtuda, sest see kannab endas jõudu, et muuta tulemusi. Mõttevormid kujundavad meie käitumist ning viimasega loome me reaalsust.

"Võib öelda, et arengu seisukohalt on olulisem mõttemustri muutmine, aga paraku on see mitu korda raskem ja aeganõudvam kui praktiliste oskuste arendamine," sõnas AT Treeningute koolitaja ning juht Aira Tammemäe.

Teismelisena ettevõtjaks tihanud, ärielus nii tõuse kui ka langusi kogenud väikeettevõtja Kaido Pajumaa nentis nagu Marcus Aurelius aastasadu varemgi, et maailm on meie mõtete nägu. "Me näeme ja kogeme maailmas just seda, milleks me oleme oma aju aastate jooksul "ette valmistanud". Kui selleks on olnud hirmud ja kahtlused, leiame end ikka ja jälle ummikseisust. Ning need õnnelikud, kes on spontaanselt või teadlikult treenides suutnud negativismi murda, leiavad alati uusi võimalusi teenida rohkem raha, leida endale mõnusad suhted või muud," sõnas Pajumaa.

Soov ning saavutusvajadus annavad meile jõu, kuid viimase rakendamine, n-ö vindi ülekeeramine ei pruugi kasu tuua. Kehtib nn vastasmõju seadus - mida jõulisem oma soovides ja eesmärkides ollakse, seda suurem tõenäosus on kohata vastupanu. Ehk "müüa, et müüdud saaks" mõtteviis sobis pigem eelmisse sajandisse kui tänasesse päeva.

"Inimestele ei meeldi suhelda oma eesmärgis kinni olevate, klammerdnud inimestega," rääkis Pajumaa. Samas ei tohiks "Ära taha saavutada" või "Ära taha müüa" loosungiga lehvitades liiga hoogu minna.

"Võtame näiteks tipptasemel suusataja. Oleks selge lollus, kui treener ütleks, et ära taha olümpiavõitjaks tulla. Aga samavõrd takistav võib olla selle soovi ületähtsustamine," rääkis Tammemäe.

Oluline on ka, et iga tegevuse esmane eeldus on suutlikkus anda iseendale ning oma tööle laiem tähendus - milleks kõik see? Kindlasti olete võtnud telefoni ning kuulnud müügikõnet, tundes, et inimene teisel pool ei paku teile mitte toodet või teenust, vaid tahab teilt hoopis raha. Ja kui müüjal puudub huvi, siis pole seda reeglina ka ostjal.

Tulemusena ei loo kahe inimese kontakt väärtust, heal juhul jääb see neutraalseks, halvemal negatiivseks.

Isiksuse areng on pikem protsess kui kvartali müüginumbrite täitmine. Ettevõtetel pole aga aega süüvida müügimeeskonna vaimse poole arendamisse, vaid neid huvitavad reaalsed numbrid. Müü või saa kinga!

Oma mõttevormide kujundamine ja praktiliste müügioskuste lihvimne peaksid käima käsikäes. Enne kui minust sai 16 aastat tagasi oma firma parim müügimees, elasin läbi ligi aastase ummikseisu, kus ma ei suutnud mingeid tulemusi näidata. Ma ei ütleks, et enda edukaks mõtlemisest tolku oleks olnud, pigem oleks kasu olnud reaalsetest müügitehnikatest.

Kui müügitööd on pikemat aega tehtud, tuleks varem või hiljem korraks maha istuda ning lahti mõtestada, miks seda tehakse. Kui kogu filosoofia rajaneb lihtsalt toote või teenuse mahamüümisel, võib inimesel sein kiiresti vastu tulla. Oluline on mõista, mis on taganttõukav tegur. Kui liikumapanevaks jõuks on negatiivsus, tunneb klient selle ära. Oma mõtte ning mõtlemisega tegelemine on esmane, praktilisi oskusi võib pidada lisavarustuseks.

Jaga lugu:
Hetkel kuum