Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lao kolimisel panusta täpsele eeltööle

    "Meie lao kolimise ettevalmistamise aeg oli pool aastat, kolimine ise kestis 24 tundi," selgitas ETK logistikadirektor Marko Jõks suure ettevõtte lao kolimise õnnestumist Tallinnast Kalda tänavalt Assakule 2008. aastal. Ettevõtmise sujumise nimel palgati protsessi juhtima eraldi projektijuht.
    Et firmal endal autopark puudub, renditi autod mujalt, töökad kätepaarid leiti enda keskelt. Uude kohta sisseseadmisel oli pea ainsaks lisakuluks laoseadmete, põhiliselt uute riiulisüsteemide ost. Lao tarkvara jäi samaks. Kolimise enda maksumuseks kujunes paar miljonit krooni, nentis Jõks.
    Smarten Logistics ASi juhatuse esimees Mait Miller meenutas 2006. aasta suvel samuti Assakule kolimist kui üht mahukat ja vaevarikast tööd. "Ettevalmistused kestsid kuid ja põhimaht - umbes 16 000 alust - koliti nelja ööpäevaga," lisas ta.
    Sarnaselt ETKga eelistas ka Smarten kaupu kolida oma jõududega - oma autode ja töötajatega. Küll aga kontori mööbli, arhiivi, arvutite ja muude bürooasjade kolimisel kasutati kolimisfirma abi. Kolimine läks Samrtenile maksma ligi kuus miljonit krooni.
    "Kolimise ajale soovitan jätta ainult kaupade füüsilise liigutamise, kõik muud tegevused, näiteks pakkimine, kauba puhul sihtkoha määramine ja muu sarnane tuleks kindlasti varem ära teha," kriipsutas Miller alla ettevalmistustööde tähtsust.
    Kolimise toimumise ajal soovitas ta keskenduda tõesti vaid kolimisele, teised tegevused, näiteks inventuur, tuleks jätta muule ajale.
    "Meil oli ettevalmistus põhjalik, selle käigus mängisime kolimise eelnevalt läbi," osutas Jõks kolimisautode teekonna ettevalmistusele ja kontrollile. "Et kolimine toimus sügisel ja Kalda tänaval oli üks tõus, leppisime teehooldajaga kokku, et libeda korral saab see soolatatud. Autode marsruudi sõitsime enne kolimist läbi ja panime kõik minuti täpsusega paika. Samuti autode turvamise, et mõni masin teelt ei kaoks," kirjeldas ta ettevalmistusi.
    Igaks juhuks, kui midagi peaks ette tulema, olgu valmis ka plaanid B ja C, pani Jõks ladu kolida soovijatele südamele.
    Logistika Pluss OÜ tegevjuhi Toomas Orutari seletusel toimus firma mõne aasta tagune kolimine töö sujuvuse nimel hajutatult. Kolimine Tallinna Punase tänava laohoonesse käis kliendikaupa. Et firma ise pakub ka veoteenust, saadi kolimisel 3000ruutmeetriselt laopinnalt 13 000ruutmeetrisele ise hakkama.
    Sarnaselt teiste ladudega kestis siinnegi ettevalmistus peaaegu pool aastat. Kuna koliti senisest oluliselt suuremale pinnale, osteti uued riiulisüsteemid ja uued laoseadmed. Lisaks alustati uues kohas täieti uue majandustarkvaraga. Vanast laost toodi kaasa vaid server. "Vanas kohas kasutasime vana programmi, uues alustasime uuega. See oli suur äririsk - kellelegi ei soovita!" pidas Orutar kolimise ajal tarkvara vahetamist ikkagi hulljulguseks.
    Sarnaselt ETKga palgati ka Logistika Plussis kolimist juhtima eraldi projektijuht. "Tasub ikka leida lao kolimise ajaks ressurss palgata eraldi projektijuht, muidu ei tule asjast midagi välja," lisas ta.
    Logistika Plussi ühelt pinnalt teisele kolimise eelarve ilma seadmeteta oli Orutari kinnitusel 160 000 krooni.
    Kolimisfirma Ava Ekspress OÜ äriklienditeeninduse juht Kuido Kreevs peab lao kolimist muude kolimiste taustal üsna eriliseks. Siin sõltub väga palju kliendi soovidest, lao suurusest ja kliendi rahakotist.
    "Põhiline on, et enne kolimist saaks kõik üksikasjad täpselt kokku lepitud: kas ja kes võtab riiulid lahti ning paneb need uues kohas jälle üles, kuidas vedu peab toimuma. Enne iga kolimist soovime teha kliendi külastuse," osutas ta "kodutöö" olulisusele.
    Lao kolimise logistika sõltub väga paljudest nüanssidest.
    Siin on oluline kauba iseloom, näiteks kui palju on erinevaid tooteid ja kaubakoode, kas tooted on pakendatud või lahtisel kujul, kas riiulid kolitakse kaasa või tulevad uued, kui mitmes etapis kavatsetakse kolida.
    Meie töö algab juba väga varajases staadiumis. Eeltöö käigus tutvutakse majaplaanide, kliendi soovide ja muude oluliste nüanssidega. Teisisõnu on professionaalse kolimisfirma töö ka nõustamine ning kogu kolimisprotsessi jälgimine, samuti abistamine koostöös kliendi esindajatega juba mitu kuud enne kolimist.
    Selle pika protsessi ehk siis eeltöö käigus töötatakse välja parim lahendus projekti lahendamiseks.
    Kas just eksimused, aga mureks läbi aegade on olnud ehituse tähtaeg, riiulite jm süsteemide tarne, seega tuleks väga targalt valida koostööpartnereid.
    Üks oluline teema lao kolimisel on ka kaupade pakendamine. Tihtipeale arvatakse, et laotöötajad suudavad oma töö kõrvalt tegeleda ka ettevalmistustöödega. Praktikas asi nii päris ei ole.
    Vaatamata meie kogemusele ja infole selgub üsna pea, et siiski vajatakse abitööjõudu nii pakkimisel, markeerimisel kui ka veel mujalgi.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.