• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.10.10, 11:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luksusjanu on tagasi – Bugatti ja Ferrari superautod müüdud

Volkswageni Bugatti ja Fiati Ferrari kõige kallimad mudelid on müüdud nagu soojad saiad.
Kõik viis maailma kiireimat seeriatootmises sõiduautot World Record, mida Bugatti plaanib ehitada, leidsid kümne päeva jooksul ostja. Auto hind on 1,95 miljonit eurot ehk 30 miljonit Eesti krooni. Firma tegevjuht Franz-Josef Paefgen demonstreeris autot, mis võtab välja 415 km/h, sel nädalal Pariisi autonäitusel, vahendas agentuur Bloomberg.
Maailma suurimad luksusautode tootjad BMW ja Daimleri Mercedes-Benz prognoosivad tänavu 10% suurust müügi kasvu. BMW aktsiad on kerkinud aastaga 62%, Volkswagenil 35% ja Daimleril 25%.
„Teated luksuse surmast on olnud suur liialdus,“ ütles IHS Automative'i analüütik Rebecca Lindland. „Inimesed tahavad endiselt luksusautosid. Kui juba luksuses ollakse, on väga raske midagi muud tahta.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Neil, kes tahtsid osta Ferrari SA Apertat, ei jää üle muud, kui tunnistada oma ebaõnne. Ferrari 80 SA Apertasid enam juurde ei tooda ning kõik on müüdud. Mudel maksis 400 000 eurot ja valmistati disainerite Sergio ja Andrea Pininfarina tunnustamiseks.
„Me vabandame Ferrari kollektsionääride ees, aga me ei saa neid juurde toota,“ ütles Ferrari juhatuse esimees Luca Cordero di Montezemolo sel nädalal Pariisis antud intervjuus. Ferrari prognoosib tänavu tulude kasvu kahekohalise numbriga ning võib 2010. aasta lõpetada rekordilise kasumiga, ütles ta.
Maserati, mis samuti kuulub Fiatile, tutvustas Pariisis GranTurismo MC Stradale mudelit, mis on selle margi seni kiireim ja kergeim mudel. Auto kiirendab 100 km/h kiirusele 4,6 sekundiga ja võtab välja kuni 301 km/h. Maserati müük oli augusti seisuga kasvanud 20%.
Porche võib piiratud tootmismahuga sportautod 911 Speedster müüdud saada juba oktoobri lõpuks, kuna tellimused kasvavad iga tunniga, ütles Porche arendusjuht Wolfgang Dürheimer. 408 hobujõulise mootoriga sportauto hind on 275 000 dollarit ning neid toodetakse kokku 356 tükki.
„Aasta keskpaigast on kuutellimuste arv olnud rekordiline,“ ütles Dürheimer. „Meeleolud turul on paranenud, kõik viitab tõusule.“
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele