• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.11.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteeärimees raiub teed Euroopasse

Kolm aastat tagasi Eesti Raudteest loobuma pidanud Burkhardt lubas hoolimata suurest Eesti valitsuses pettumisest kaaluda Rail Baltica väljaarendamist. Asja lähemalt uurides selgub, et ta on siiani Eestiga tihedalt seotud. Burkhardti osalusega Rail Worldi firmade gruppi kuuluvad nii kolm aastat tagasi loodud kaubavedaja Navirail OÜ kui ka üle-eelmisel aastal asutatud Soomest Euroopa keskossa raudteevedude organiseerimisega tegelev Baltic Rail AS.
"Minu jaoks on üllatav, et 20 aastat pärast Balti rahvaste iseseisvumist ja majanduste integreerimist Euroopaga puudub neil siiani raudteeühendus Poola ja ülejäänud Euroopa riikidega," rääkis Burkhardt, kes loodab seda olukorda ühes koostööpartneritega parandada ja luua põhja-lõunasuunaline transiidikoridor.
"Teeme juba head koostööd kõikide Balti riikide raudteedega ja meil on olemas oma ettevõte Poolas - Rail Polska," kinnitas Burkhardt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Burkhardti äripartneri Riivo Sinijärve sõnul on väga palju räägitud ida-läänesuunalisest transiidist ja sellega ka aktiivselt tegeletakse. "Meie arvates on laienenud Euroopa Liidu idapoolses osas vaja ka põhja-lõunasuunaline transiit käima panna," selgitas Sinijärv.
Sinijärve kinnitusel ei saa Naviraili asutamist nimetada laevaärisse sisenemiseks, pigem on see osa suurest plaanist. "Laev on vajalik selleks, et Soomest tuua kaup siia ja panna see raudteele," rääkis Sinijärv.
Sellegipoolest kasvas ettevõtte käive esimese kahe tegutsemisaasta jooksul pea neli korda.
Naviraili edu on ettevõtte juhatuse esimehe Jari Sorvettula kinnitusel tavapärane, kuna täiesti nullist alustades peabki hakkama firmat kohe kasvatama, hiljem seda teha on oluliselt keerulisem. "Jah, me oleme kasvanud ka 2010. aastal, kuid meie eesmärk ei ole iseenesest Naviraili kasumi suurendamine, pigem rongiveoteenuste ühendamine Eesti ja teiste Baltimaade raudteedega," selgitas Sorvettula.
Sorvettula sõnul on Naviraili eelis see, et enamik Helsingi ja Tallinna vahel opereerivaid ettevõtteid on keskendunud reisijateveole. "Meie suurimaks konkurendiks võib pidada Eckerö Line'i laeva Translandia, kuid oleme ainuke ro-ro-kaubalaevaliin, mis sõidab Muuga sadamasse," rääkis Sorvettula.
Burkhardt loodab kasvatada Naviraili äri sellega, et Tallinna ja Helsingi tänavatelt võetakse kaubaveo liiklust vähemaks ja suunatakse see linnast väljas asuvatesse kaubasadamatesse.
"Navirail saab jaanuaris suurema laeva ning see kindlustab veoäris vajaliku kasvu, samal ajal tegeleme ka Baltic Raili teenustega," rääkis ta.
Naviraili puhul pole tegu mitte konkurendi, vaid Transiidikeskuse hea kliendiga, kes on sel aastal kasvatanud oma mahtusid 2,5 korda. Oleme just tegutsemas koos Naviraili ja Tallinna Sadamaga ro-ro-mahtude edaspidise säilitamise ja kasvu kindlustamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele