Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lumetorm raputas toidutööstusi

    "Oleme siin öö läbi tegelenud," kirjeldas reede hommikul olukorda Tere ASi juhatuse liige Ülo Kivine piima kokkuostust rääkides ja lisas, et öösel ja ka hommikul ei pääsenud nad mõnesse farmi piima järele.
    "Kaubaveost veelgi keerulisem on piima kokkuvedu. Kõrvalteed on suisa läbimatud. Korrigeerime oma plaane tund-tunnilt ja üritame kõigi farmideni jõuda," rääkis Kivine kibedast tööajast. "Oleme ühenduses farmidega ja ei sõida enne välja, kui farmi ümbrus pole puhtaks tehtud. Väike kogemus on ka viimasest paarist aastast (talvest - toim)."
    Rakvere Lihakombinaadis jäeti reedel masinad seisma ära ning töö lükati töötajate nappuse tõttu edasi pühapäevale. "Üldiselt on meil kehvad lood. Tootmine on halvatud selle tõttu, et inimesed ei jõua tööle kohale ja osa jäi juba eile töölt ära minnes Narva maanteele kinni," rääkis lihakombinaadi juhatuse esimees Anne Mere.
    Ettevõtte logistikadirektori Tarmo Rei kinnitusel tegeleti pidevalt sellega, et saada ladudest kaup laiali veetud. "Muigugi on kõige raskemad lumeolud sattunud siia Ida- ja Lääne-Virumaale. See tähendab, et autodel on laadimiseni jõudmine raskendatud ja samuti on nende väljumine olnud raskete teeolude tõttu problemaatiline," selgitas Rei olukorda.
    Saku Õlletehase kaubaveod ladudest poodidesse olid samuti häiritud ning autod ei saanud normaalselt liikuma. "Üldiselt jäävad autod lumme toppama juba Saku Õlletehase territooriumilt lahkudes ja see on meile tõsine mure," rääkis ettevõtte juhatuse esimees Veli Pekka Tennilä, kelle sõnul viimaste aastate jooksul Saku Õlletehas nii keerulist olukorda ei mäleta.
    Logistikaplaan oli Tennilä kinnitusel pea peale keeratud. "Kui on ilmselge, et kauba transport on võimatu, siis säästame autojuhte ja ootame olukorra paranemist," ütles Tennilä.
    Lisaks Virumaale, kus ei liikunud ükski auto, olid Tennilä kinnitusel üsna keerulised olud kogu põhjarannikul.
    "Tõenäoline on, et meie logistikute ja transpordifirmade ühisel jõupingutusel jõuab poodidesse 80-90% tellitud kaubast," rääkis Tennilä, nentides, et õlu ei ole poodides sellise ilmaga siiski just kõige populaarsem kaup.
    Ka ASi Põltsamaa Felix juhi Anti Orava sõnul mõjutas torm kaupade liikumist ehk tegi transpordi keerukaks. "Autod ei saanud õigel ajal kohale jne, aga midagi vedamata ei jäänud, lihtsalt tuleb ette hilinemisi," rääkis Orav.
    Rakvere Lihakombinaadi kahjusid Rei hinnata ei osanud ja arvas, et pigem ei ole tegemist suurte summadega. "Eks need kahjud on nii ja naa asi - kui kaubad hilinevad poodidesse, siis ega klient ka ju praegu poodi asju ostma ei tõtta. Kõik ümberkorralduslikud asjad viivad tööprotsessid rütmist välja ja tekitavad mõningat kulu," lausus Rei.
    Kuigi toorainest Kivise sõnul Terel puudu ei tulnud, oldi tootmisega siiski ilma tõttu plaanidest veidi maas. Kauba kohaletoimetamisel olid mõned nn piimaringid hommikul kinni pandud.
    "Kui küsimus on selles, mida üleüldiselt teha, siis minu ettepanek on, et oleks võinud suisa riigi tasandil, erakorralisest olukorrast tulenevalt vaba päeva välja kuulutada. Eriti, kuna täna on reede," pakkus Kivine.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.