Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
MarkIT on latile seadnud 1,2miljardilise käibe
MarkIT tegutseb praegu 21 riigis, neist kümnes on oma esindus ja müügimehed, ülejäänud riikide kliente teenindatakse Tallinnast. "Lõppeesmärk on, et meil oleks kõigis 21 riigis oma kontor: viis kuni kaheksa inimest, ja iga riik teeks inimese kohta umbes miljon eurot käivet," märkis MarkITi juht Andres Agasild innovatsiooniajakirjale HEI.
Agasilla sõnul maksab kontori loomine välisriigis sada tuhat eurot aastas ning esimesed kolm aastat tuleb kanda kahjumit. "Me pole suutelised kõikidesse riikidesse korraga müügikontorit püsti panema," märkis Agasild.
MarkIT jätkab järgmise 3-4 aasta jooksul esinduste avamist uutes riikides, rääkis Agasild Äripäevale.
Tema sõnul on tänaseks loodud kasvuks piisav eeldus nii meeskonna kui katarkvara näol ning esimesed edusammud uutel turgudel on olemas. MarkIT põhikliendid on Agasilla ütlusel suurte firmade IT-kaupade ostjad.
Agasilla sõnul mõtleb MarkIT ka Vene ja USA turu peale. "Mõtleme, aga ei räägi," sõnas ta.
Mitu aastat kahjumit tootnud ettevõtte juhi sõnul on senine miinus tingitud planeeritud investeeringutest uutele turgudele. "Kasumisse jõuame sellel aastal ning edaspidised investeeringuid on praegu plaanis teha omavahenditest," kommenteeris Agasild.
IT-kaupade hulgimüüja ALSO Eesti ASi juhi Anti Kuiva sõnul pole MarkIT eesmärk saavutada käibeks 75 miljonit eurot liiga ambitsioonikas. "Kindlasti nad ei plaani seda teha ainult Eestis ning kõik on võimalik, kui on head juhid ja on ka õnne," märkis ta.
Suurendada kolm korda käivet nelja aastaga on võimalik, kui tehakse tarku otsuseid, lisas Kuiv. Välisturgudel on tema sõnul piiramatud võimalused. "Läbilöök välisturgudel võib kujuneda katsumuseks," lausus Kuiv.