Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamitarkus: eestlasele pooltoonid, venelasele täisvärvid
Eestlast iseloomustavad suhtumises, käitumises või riietuses pooltoonid, venelast aga täisvärvid, rääkis TNS Emori uuringuekspert Tanja Kriger ning rõhutas, et kui turundada venelasele, tuleb teha reklaami nii, et eestlase jaoks oleks see isegi natuke ülepingutatud.
„Kui eestlane on enesekeskne, siis venelased on rohkem väljapoole suunatud, tahavad saada osa elamustest, naudingutest ja kokkuvõttes on nad reklaamile vastuvõtlikumad," rõhutas Kriger täna toimuval Best Marketingi seminaril ''Turundamine venekeelsele sihtrühmale Eestis''.
Kavandades ja planeerides oma kaubavalikut, on oluline mõelda, mis värvi on asjad ja milline on nende disain ning kas kaubavalikust leiab midagi ka inimene, kes ei ole eestlane. „Mul on olnud kliente, kes ütlevad ausalt, et kui soodustus on kuldsetele kardinapuudele, siis tuleb ainult vene klient ja need puud ostetakse kohe ära,“ tõi Kriger ühe näite.
Kuna vene inimene on nn karjaloom ja talle meeldib olla teiste seas, siis on ta väga hea sihtrühm, keda saab lihtsalt üritusele meelitada. Tuleb lihtsalt hoolitseda, et sõnum ürituse toimumisest jõuaks temani, märkis uuringuekspert.
Näiteks kui reklaamis või telesarjas on vene kodu, siis pööra tähelepanu, et see oleks vene kodu. Ei sobi nii, et laual on vaid üks vaagen, sest venelane ei paneks iial vaid ühte vaagnat lauale, vaid kataks laua otsast otsani söögiga, soovitas Krieger. Tema sõnul ei saa venelane end sellise pooliku laua või valede detailidega sisustatud korteriga samastada. Samastumine on aga uuringueksperdi sõnul oluline nüanss, millele rõhuda. „Peab olema natuke ülepakutud, siis on ta venelase jaoks kindlasti hea,“ näitlikustas uuringuekspert.
Mõned soovitused vene kliendi kohtlemiseks:Vene klient tahab suhelda – suhtle temaga.Ta ootab hoolivust – hooli temast.Ta tahab personaalselt lähenemist – pühendu teenindades, reklaamides ainult talle.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.