• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 27.01.11, 14:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamitarkus: eestlasele pooltoonid, venelasele täisvärvid

Eestlast iseloomustavad suhtumises, käitumises või riietuses pooltoonid, venelast aga täisvärvid, rääkis TNS Emori uuringuekspert Tanja Kriger ning rõhutas, et kui turundada venelasele, tuleb teha reklaami nii, et eestlase jaoks oleks see isegi natuke ülepingutatud.
„Kui eestlane on enesekeskne, siis venelased on rohkem väljapoole suunatud, tahavad saada osa elamustest, naudingutest ja kokkuvõttes on nad reklaamile vastuvõtlikumad," rõhutas Kriger täna toimuval Best Marketingi seminaril ''Turundamine venekeelsele sihtrühmale Eestis''.
Kavandades ja planeerides oma kaubavalikut, on oluline mõelda, mis värvi on asjad ja milline on nende disain ning kas kaubavalikust leiab midagi ka inimene, kes ei ole eestlane. „Mul on olnud kliente, kes ütlevad ausalt, et kui soodustus on kuldsetele kardinapuudele, siis tuleb ainult vene klient ja need puud ostetakse kohe ära,“ tõi Kriger ühe näite.
Kuna vene inimene on nn karjaloom ja talle meeldib olla teiste seas, siis on ta väga hea sihtrühm, keda saab lihtsalt üritusele meelitada. Tuleb lihtsalt hoolitseda, et sõnum ürituse toimumisest jõuaks temani, märkis uuringuekspert. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks kui reklaamis või telesarjas on vene kodu, siis pööra tähelepanu, et see oleks vene kodu. Ei sobi nii, et laual on vaid üks vaagen, sest venelane ei paneks iial vaid ühte vaagnat lauale, vaid kataks laua otsast otsani söögiga, soovitas Krieger. Tema sõnul ei saa venelane end sellise pooliku laua või valede detailidega sisustatud korteriga samastada. Samastumine on aga uuringueksperdi sõnul oluline nüanss, millele rõhuda. „Peab olema natuke ülepakutud, siis on ta venelase jaoks kindlasti hea,“ näitlikustas uuringuekspert.
Mõned soovitused vene kliendi kohtlemiseks:Vene klient tahab suhelda – suhtle temaga.Ta ootab hoolivust – hooli temast.Ta tahab personaalselt lähenemist – pühendu teenindades, reklaamides ainult talle.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele