Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam vene kliendile ei tohi olla sekretäri kiiruga tõlgitud tekst

    Sa ei pea tegema eraldi reklaami venekeelsele sihtrühmale, aga ära lase ka lihtsalt sekretäril eestikeelne reklaam kiiruga vene keelde tõlkida. "Sa ei usalda ju eestikeelset reklaami kirjutamist oma sekretärile," õpetas reklaamiagentuuris Nebo töötav Vladimir Pavlov.

    Mõned lihtsad nipid, mida Vladimir Pavlov Best Marketingi täna toimuval seminaril ''Turundamine venekeelsele sihtrühmale Eestis'' välja pakkus:
    *Ära tee otsetõlget eesti keelest, vaid varu endale hea copywriter. „See on nn must (midagi, mis kindlasti peab olema-toim.),“ rõhutas ta.*Varu aega ehk ära jäta tõlkimist viimasele minutile*Tee alati cultural check ja võimalusel reklaami väljatöötamise alguses. Pavlovi sõnul on tarvis konsulteerida reklaami sihtturgudel elavate kohalikega, et saada teada, kas neile sinu reklaamiidee üldse mõjuks.*Tee alati proof reading ehk keeletoimetamine. Reklaamiekspert märkis, et vene keel on keeruline ja isegi venekeelsest Postimehest võib vigu leida. Reklaamis on aga nii, et vigase reklaami tegemise peale kulutatud raha on mahavisatud raha, lisas ta. *Ära kasuta žargooni või kui kasutad siis vaata, et see sobiks konteksti. „Panga reklaamis ei tasuks kasutada nn venekeelset vanglažargooni,“ soovitas Pavlov, lisades, et see võib mõjuda lihtsalt eriti kohatult. *Vaata mitu ja millised tähendused on sinu poolt välja valitud ja reklaamis kasutada plaanitud sõnal ning mõtle, kas need tähendused sobivad sinu reklaami ideega. Vastasel juhul võib reklaami asemel tulla välja antireklaam, lisas ta.
    Reklaami sisu kohta andis Pavlov sellise soovituse, et ära tasuks märkida näiteks soodushinnaga toote lõpphind või protsent, mille võrra toode on odavamaks läinud aga mitte kunagi ära too välja seda summat, mille võrra klient saab toote odavamalt. „Venelane ei taha teada, kui palju odavamalt ta midagi saab, kui palju vähem ta maksma peab. Ma ei taha tunda end vaesena, et pean nn raha säästes hakkama saama,“ selgitas Pavlov, kel rääkimise ajal oli taustaks ebaõnnestunud autoreklaam, millel olid suurelt välja toodud summad, kui mitu krooni sa nende kampaaniaga võidad. Mida aga võib pakkuda ja mis töötab on kaks toodet ühe hinnaga pakkumised.
    Kahte eraldi reklaami ta Eesti eestlasele ja Eesti venelasele ta teha ei soovita. „Paljud loevad ka eesti keeles ja on see segadusttekitav, kui loed kahte erinevat sõnumit ühe ja sama asja kohta,“ põhjendas ta ning lisas, et kulud on kahe reklaami puhul kahekordsed, kuid ta ei usu, et toote müük sellest kahekordistub. Erandina võib tema sõnul kaaluda täiesti erineva reklaami tegemist Ida-Virumaa venekeelsele elanikkonnale.
    Mõned soovitused kust leida head copywriterit:Firma, kes on sellele tööle spetsialiseerunudVenekeelse raadio DJ-d ja toimetajadVenekeelsed ajakirjanikud EestisVenemaa ja Valgevene spetsialistid
    Mis on Eesti reklaamides kindlasti väga hea, on reklaamide virtuaalne pool. „Venemaal selliseid asju ei tehta,“ kiitis Pavlov.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.