Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LKF: ka mopeedile peab sõlmima liikluskindlustuse

    Alates 1. juulist peab mopeedidel olema liikluskindlustuse leping, varem kasutusele võetud mopeedide registreerimisel ja kindlustamisel kehtib aastane üleminekuaeg.

    Alates 1. juulist 2011 tuleb mopeed registreerida maanteeameti liiklusregistri büroos (endine ARK) ning seejärel sõlmida liikluskindlustuse leping. Varem kasutusele võetud mopeedide registreerimisel kehtib üleminekuaeg kuni 1. juulini 2012. Kindlustuslepingu sõlmimisel eraldi üleminekuaega ei ole – kui mopeed on registreeritud, tuleb kohe ka kindlustusleping sõlmida.
    Igal registreeritud mopeedil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte. Mopeediga liiklemiseks on vaja soetada ka kindlustuspoliis ja tasuda kindlustusmakse. Näiteks talvel, kui mopeediga ei sõideta, piisabki vaid lepingu olemasolust.
    LKFi teenindusjuht Lauri Potsepp soovitas vaatamata üleminekuperioodile kõik mopeedid kohe alates juulist registreerida ning kindlustus vormistada. „Kui registreerimata mopeediga, mille suhtes kehtib üleminekulausel, põhjustatakse liiklusõnnetus, tuleb teisele isikule tekitatud kahju hüvitada mopeedijuhil endal,“ selgitas ta. „Silmas tuleb pidada seda, et alates 2012. aasta juulist ei saa ilma dokumentideta mopeede registreerida ning seega ei tohi nendega pärast seda enam üldse sõita.“
    Potsepp lisas, et inimeste mõttemaailmas ilmselt 1. juulist midagi ei muutu, kuid nüüd on neil võimalus nõuda kahju.
    Liikluskindlustus kaitseb kohustusliku vastutuskindlustusena kannatanuid ja mopeedijuhte samas ulatuses kui teisi sõidukijuhte. Liikluskindlustuse raames hüvitatakse mopeedijuhi tekitatud liikluskahju teisele isikule. Liikluskahjuks loetakse kannatanu töövõimetusest tulenev kahju, kannatanu ravikulu ning teisele isikule põhjustatud varakahju nagu näiteks sõiduki, hoone vms kahjustamine. Liiklusõnnetuse põhjustaja varakahju ei hüvitata, küll aga kompenseeritakse tema ravikulud raviasutuses.
    LKF hüvitab liikluskahju, kui see põhjustati mopeediga, mille suhtes oli seadust eirates jäetud liikluskindlustusleping sõlmimata. Enne 1. juulit 2011 kasutusele võetud, kuid registreerimata mopeediga tekitatud kahju LKF üleminekuperioodi jooksul ei hüvita. Pärast selle aasta 1. juulit kasutusele võetud ja kindlustuslepinguta mopeediga põhjustatud kahju hüvitatakse, kuid LKF esitab tagasinõude kahju põhjustajale.
    LKFi teenindusjuhi kinnitusel ei kaitse mopeedi suhtes sõlmitud liikluskindlustus alati kahju põhjustajat. „Kindlustusandja hüvitab küll kannatanule tekitatud kahju, kuid võib teatud juhtudel esitada tagasinõude kahju põhjustajale,“ selgitas ta. „Seaduse kohaselt võib tagasinõude esitada, kui mopeedil puudus kehtiv liikluskindlustus, mopeedijuht oli alkoholi- või narkojoobes, juhil puudus mopeedijuhtimise õigus, juht lahkus liiklusõnnetuse toimumiskohalt või liiklusõnnetusest ei teatatud ettenähtud aja jooksul kindlustusseltsile. Kahjusummad võivad ennekõike isikukahjude puhul ulatuda sadadesse tuhandetesse eurodesse.“
    Kindlustuse lepitusmenetlused hakkavad toimuma ka mopeediõnnetuse tõttu põhjustatud kindlustusvaidluste lahendamiseks.
    Kuna mopeedijuhid on sageli alaealised, tuleb vanematel teha selgitustööd ja jälgida, et ilma juhtimisõiguseta laps ei juhiks mopeedi. Samuti tuleb lastele selgitada käitumist liiklusõnnetuse korral.
    Detailsemat infot mopeedi kindlustuskohustuse kohta saab LKFi veebilehelt aadressil http://www.lkf.ee/download.php?id=885.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.