• OMX Baltic−0,41%295,28
  • OMX Riga0,6%921,33
  • OMX Tallinn−0,33%2 021,36
  • OMX Vilnius−0,53%1 217,83
  • S&P 5000,41%6 465,94
  • DOW 300,3%45 418,07
  • Nasdaq 0,44%21 544,27
  • FTSE 100−0,6%9 265,8
  • Nikkei 225−0,97%42 394,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,76
  • OMX Baltic−0,41%295,28
  • OMX Riga0,6%921,33
  • OMX Tallinn−0,33%2 021,36
  • OMX Vilnius−0,53%1 217,83
  • S&P 5000,41%6 465,94
  • DOW 300,3%45 418,07
  • Nasdaq 0,44%21 544,27
  • FTSE 100−0,6%9 265,8
  • Nikkei 225−0,97%42 394,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,76
  • 01.09.11, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saabist vaid halvad uudised 

Eile õhtul pärast pikka ootamist avalikustatud autotootja majandustulemused olid oodatult kurvad, lisaks kustus lootus saada rahasüst sportautode müügist.
Autotootja esimese poolaasta kahjum oli 224 mln eurot, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga neljandiku võrra suurem. Sellele lisaks avaldas Saab nagetiivse uudise, et Vene ärimees Vladimir Antonov loobub Saabi omaniku Spykeri sportautode tootmise ostmisest.
Saabi müügitulu oli esimesel poolaastal 359 mln eurot, mis on küll parem, kui  eelmise aasta samal perioodil, kui müüki tehti 240 tuhande euro eest. Kuid viimane oli aeg, mil General Motors müüs Saabi maha ja see tõmbas tookord brändi müüki tugevalt alla.
Saabide tootmine katkes selle aasta aprillis, kui tarnijatele maksmata jäänud arvete tõttu otsustasid need autotootja varustamise peatada. Tehaste seisak on praktiliselt jätkunud terve suve ja tõi nüüd teises kvartalis kaasa müügi kukkumise. See vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes peaaegu kaks korda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raportis tõdetakse, et Saab Automobile’i investor Swedish Automobile (varasema nimega Spyker) ei ole praeguseks kindlustanud finantseerimist selleks, et tootmist taas käivitada. Müügiprognoosi on selleks aastaks järk-järgult vähendatud ja tõmmati eelmises kvartalis 80 tuhande auto peale.
Ettevõte prognoosib selleks aastaks märkimisväärset netokahjumit, lisades, et likviidsuskriisi ja Saabi elushoidmise nimel tehakse kõvasti tööd. „Juhatus töötab erinevate stsenaariumide kallal, et kindlustada finantseerimine ja Saabi jätkamine pikaajaliselt.“
„See ei ole uudis, et kvartal on olnud ettevõtte jaoks kujuteldamatult keeruline,“ kirjutas Saabi juht Victor Muller raportis, „ei ole midagi kurvemat meie lojaalsete töötajatele palga maksmise edasilükkamisest ja minu siiras vabandus nende ees.“
Muller kirjutas ka, et see äriplaan, mille järgi Saab Automobile on siiani töötanud, ei kehti enam ja samuti on neil raskusi varade hindamisega. Välja töötatakse uut plaani.
Selle aasta veebruari lõpus teatas Saab, et Vladimir Antonovi ettevõte CPP Global Holdings Limited ostab ära Saabi omaniku sportautode tootmise. Tehing oleks andnud Saabile u 30 mln lisaeurot ja kustutanud ka nii mõnedki võlad, kuid eile teatati plaanitava tehingu katkemisest. Vastavalt raportile käivad Antonoviga endiselt läbirääkimised, kuid Spykeri müügiks otsitakse ka teisi võimalusi, vahendab Dagens Industri.
Raporti järgi on Saabi lootusekiireks endiselt Hiina investorite Pang Da ja Youngmani lühiajaline rahaüst 245 mln euro näol, kuid praegu pole kindel, kas selleteemalised läbirääkimised kannavad ka vilja.
Saab Automobile pidi oma poolaasta tulemused avalikustama eelmisel reedel, kuid siis lükati see edasi eile hommikule põhjendusega, et raport pole veel valmis. Eilegi venitati tulemuste avalikustamisega, need said teatavaks Eesti aja järgi kell 20.30. See tähendab kaks tundi pärast seda, kui Amsterdami börs, kus Saabi emafirma Swedish Automobile on noteeritud, oli sulgunud.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 21 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele