Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saabist vaid halvad uudised 

    Eile õhtul pärast pikka ootamist avalikustatud autotootja majandustulemused olid oodatult kurvad, lisaks kustus lootus saada rahasüst sportautode müügist.

    Autotootja esimese poolaasta kahjum oli 224 mln eurot, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga neljandiku võrra suurem. Sellele lisaks avaldas Saab nagetiivse uudise, et Vene ärimees Vladimir Antonov loobub Saabi omaniku Spykeri sportautode tootmise ostmisest.
    Saabi müügitulu oli esimesel poolaastal 359 mln eurot, mis on küll parem, kui  eelmise aasta samal perioodil, kui müüki tehti 240 tuhande euro eest. Kuid viimane oli aeg, mil General Motors müüs Saabi maha ja see tõmbas tookord brändi müüki tugevalt alla.
    Saabide tootmine katkes selle aasta aprillis, kui tarnijatele maksmata jäänud arvete tõttu otsustasid need autotootja varustamise peatada. Tehaste seisak on praktiliselt jätkunud terve suve ja tõi nüüd teises kvartalis kaasa müügi kukkumise. See vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes peaaegu kaks korda.
    Raportis tõdetakse, et Saab Automobile’i investor Swedish Automobile (varasema nimega Spyker) ei ole praeguseks kindlustanud finantseerimist selleks, et tootmist taas käivitada. Müügiprognoosi on selleks aastaks järk-järgult vähendatud ja tõmmati eelmises kvartalis 80 tuhande auto peale.
    Ettevõte prognoosib selleks aastaks märkimisväärset netokahjumit, lisades, et likviidsuskriisi ja Saabi elushoidmise nimel tehakse kõvasti tööd. „Juhatus töötab erinevate stsenaariumide kallal, et kindlustada finantseerimine ja Saabi jätkamine pikaajaliselt.“
    „See ei ole uudis, et kvartal on olnud ettevõtte jaoks kujuteldamatult keeruline,“ kirjutas Saabi juht Victor Muller raportis, „ei ole midagi kurvemat meie lojaalsete töötajatele palga maksmise edasilükkamisest ja minu siiras vabandus nende ees.“
    Muller kirjutas ka, et see äriplaan, mille järgi Saab Automobile on siiani töötanud, ei kehti enam ja samuti on neil raskusi varade hindamisega. Välja töötatakse uut plaani.
    Selle aasta veebruari lõpus teatas Saab, et Vladimir Antonovi ettevõte CPP Global Holdings Limited ostab ära Saabi omaniku sportautode tootmise. Tehing oleks andnud Saabile u 30 mln lisaeurot ja kustutanud ka nii mõnedki võlad, kuid eile teatati plaanitava tehingu katkemisest. Vastavalt raportile käivad Antonoviga endiselt läbirääkimised, kuid Spykeri müügiks otsitakse ka teisi võimalusi, vahendab Dagens Industri.
    Raporti järgi on Saabi lootusekiireks endiselt Hiina investorite Pang Da ja Youngmani lühiajaline rahaüst 245 mln euro näol, kuid praegu pole kindel, kas selleteemalised läbirääkimised kannavad ka vilja.
    Saab Automobile pidi oma poolaasta tulemused avalikustama eelmisel reedel, kuid siis lükati see edasi eile hommikule põhjendusega, et raport pole veel valmis. Eilegi venitati tulemuste avalikustamisega, need said teatavaks Eesti aja järgi kell 20.30. See tähendab kaks tundi pärast seda, kui Amsterdami börs, kus Saabi emafirma Swedish Automobile on noteeritud, oli sulgunud.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.