Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
LUUP: iLein. Jobsi surm täitis veebi leinaga
Külluse ajal kogunevad austajad taas defitsiiti markeeriva järjekorrana Apple'i tunnusmärgi, õuna logoga kaupluste ette. Kui aastaid on selleks põhjuse andnud uue, teed näitava vidina - iPhone'i või tahvelarvuti iPad - müügilejõudmine, siis sel korral ühendab kogunejaid lein. Näiteks Hongkongi fännid plaanisid eeloleval öösel leinaseisakut sealse poe ees, kaasa võetakse küünlad või siis iKüünlad ehk küünal iPhone'i või iPadi ekraanil. Lisaks tõid leinajad lilli nii Londonis, New Yorgis kui ka Tokyos.
Päris elule lisasid eile tooni ka sotsiaalmeedia erinevad võimalused. Suuremad kanalid -Facebook ja Twitter - täitusid nii tsitaatide, meenutuste, järelhüüete kui ka kurbusega. Jobsi populaarseim kõne Stanfordi ülikoolis kuus aastat tagasi andis filosoofiliste tsitaatidega mõtteainet nii õppurile kui ka kogenud ärihaile. Ettevõtja saab sellest kõrva taha panna näiteks seda, kuidas elus õpitu võib kunagi eduks muutuda ja et teha tuleb seda, mis on hingelähedane. Siis tuleb ka õnn. Õppureile aga soovitas ta mitte kunagi rahulduda olemasolevaga, tuleb olla otsihimuline ning rumal ehk püüda pidevalt õppida. Kõigile aga sobib alltekst - kõik on võimalik, tuleb vaid tööd teha.
Lisaks leinale jõudsid avalikkuse ette aga ka senikuulmatud lood Apple'i ärist. Populaarse uute vidinate portaali Gizmodo ajakirjanik Brian Lam meenutas näiteks, kuidas ta Jobsil mullu kevadel tuju ära rikkus.
Nimelt jõudis portaali ajakirjanikuni Apple'i töötaja kaotatud iPhone 4 prototüüp, mida tootja tagasi küsis. Jobs helistas isiklikult Lamile ja palus firma kaotatu tagastada. Juriidika tõttu - portaal nõudis tootjalt kirjalikku kinnitust, et tegemist on neile kuuluva seadmega - lõppes suhtlus Jobsiga aga külmalt. Lam palus eile oma meenutusega Jobsilt vabandust, et asjad nii läksid.
Kiirelt reageerisid eile ka disainerid. Näiteks Hongkongis tegutsev 19aastane Jonathan Mak Long kujundas Apple'i logo ärahammustatud tüki Jobsi kontuurina. See pääses kiirelt sotsiaalvõrgustikesse ringlema. Ent esines ka lihtsamaid säutse, nagu lihtsalt iLein, iKurb või iTaevas.
Steve Jobs suri 5. oktoobril kodus pere seltsis.
Üks mees väljendas oma leina sellega, et kraapis õuna sisse sõna bye (head aega - toim) ja jättis selle ühe Apple'i poe juurde. Teine Apple'i fänn ei hakanud õunale midagi peale kraapima, vaid võttis sellest lihtsalt ampsu ning jättis Apple'i logokujutisega sarnase õuna koos lilledega Apple'i USAs Austinis asuva poe ukse taha. Hammustatud õunu sai näha ka Apple'i ühe Londoni poe ees, kuid üks fänn oli kirjutanud õunale Jobsi kuulsad sõnad "Think different". San Franciscos jätsid Jobsi leinajad Apple'i poe juurde suure hulga lilli ja küünlaid. Hongkongis jäeti aga Apple'i poe seinale märkmepabereid erinevate sõnumitega, näiteks iVigil ehk leinamine kogu öö. Filipiinidel kandsid Apple'i poemüüjad eile T-särgi käisel musta linti.
Facebookis kopeerisid inimesed oma seinale ja jagasid teistega teksti, mis rääkis kolmest maailma enim mõjutanud õunast, millest esimene õun oli see, mida sõi Eva, teine kukkus pähe Newtonile ja kolmas õun oli see, mille lõi ja ehitas üles Steve.
Täna (eile - toim) varahommikul CNNi uudiseid vaadates oli tunne, nagu oleksin kaotanud sõbra, ehkki olen Jobsiga ainult ühe korra kohtunud. Sõbra, sest Steve'i loodud digitaalsed imed on mind temaga viimased 20 aastat tihedalt sidunud. Just nii kaua olen andunud Maci fänn olnud. Oma esimese Macintoshi ostsin kasutatud arvutite poest 1991. aastal lihtsalt tekstitöötluseks. Siis avastasin, kui intuitiivne see väike kast on ja kuidas ta minu soove ette näeb.
Steve Jobs, kes pole kunagi ühtegi ülikooli lõpetanud, alustas oma garaažis nullist. Ta viis oma meeletud unistused täide ja tegi need suuremaks kui omaenda elu. Steve'i panus on vähemalt sama võimsalt maailma mõjutanud nagu Albert Einstein, Leonardo Da Vinci või Galileo Galilei.