Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kahe aastaga kasvab Tartu maantee 40 km

    Maanteeameti teatel on ka Kose-Mäo teelõigu eelprojekt valminud. Selle projekti teostamiseks otsitakse raha.
    Kindlasti soovivad paljud Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel liiklejad, et Tallinnast Tartu viiks esmaklassiline neljarealine eraldusribaga moodne maantee. Paraku praegu see nii ei ole ning pole teada, kas üldse kunagi saab olema. Tõenäoline on, et neljarealiseks eraldusribaga teeks ehitatakse Tallinnast Mäoni kulgev teeosa.
    Maanteeameti avaliku suhete osakonna peaspetsialisti Allan Kasesalu sõnul ei ole Mäo ja Tartu vahelise maanteelõigu neljarealiseks ehitamine lähiaastatel päevakorras. See poleks majanduslikult otstarbekas, sest liiklussagedus ei ole taoliseks maanteeks piisav.
    Tallinnast Tartu on sõidetud mööda maanteed, mida me praegu kahe linna vahelise põhimagistraalina tunneme, kõigest mõnikümmend aastat.
    Kuni 1940. aastateni oli Tallinna ja Tartu põhiliseks ühendusteeks Piibe maantee. Praegune tee kulges Põltsamaani. Edasi tuli Tartu sõitjatel valida, kas sõita läbi Aidu ja Siimusti Piibe maanteele ja sealt läbi Äksi Tartu või siis Põltsamaalt Kärevereni ning sealt pöörata Vasula peale ning mööda Piibe maanteed Tartu.
    Üle Emajõe viis paadimees. Oleks saanud sõita ka otse läbi Kärevere Tartusse, kuid kuni 1928. aastani polnud Käreveres silda, mis oleks Emajõe kaht kallast ühendanud. Üle jõe sai praamiga ja seepärast polnud Põltsamaa ja Tartu vahel otseühendust.
    1930. aastate alguses tekkis autosid linnapilti aina rohkem, seetõttu otsustati Käreverre raudbetoonist sild ehitada. Ehitamine sai hoo sisse 1928. aasta kevadel. Suvi oli vihmane ja töid ei tehtud just kõige korrektsemalt. Sild kukkus kokku sama aasta detsembris. Loo teeb pikantseks tõik, et kaks päeva enne õnnetust, tunnistas komisjon silla igati korralikus. Järgmine raudbetoonist sild purustati II maailmasõjas. Kolmas sild valmis 1956. aastal, mis teenis sõitjaid kuni uue silla ehitamiseni 1999. aastal.
    Tähtsaimaks teeks kujuneb Tartu-Tallinna maantee alles 20. sajandil. 1930. aastatel hakati puudust tundma korralikust kahte linna ühendavast maanteest. Paraku jäi ehitus 1940. aastate sündmuste tõttu üürikeseks.
    Uhke kava. 1930. aastate keskpaigas valmis Maanteede Valitsuse kava Tallinna-Riia magistraalmaantee ehk praeguse Tartu maantee väljaehitamiseks. Tegemist oli suure ja uhke projektiga, mille kogumaksumuseks pidi kujunema 2,4 miljonit krooni.
    Tollane ajakirjandus andis teada, et maantee tuleb ilma "kõverrikudeta", mis võimaldab maksimumkiiruseks arendada kuni 150 km/h.
    Paraku ei eraldanud riik juba alguses vajalikke summasid. 1940. aasta suveks oli valminud vaid 8 km ulatuses uut teed. Tee-ehitus oli ka sotsiaalabiprojekt, sest sinna värvati töötuid.
    Kruusatee kuni kuuekümnendateni. Praegune Tallinna-Tartu maantee oli kuni 1950. aastateni kitsas ja käänuline kruusatee. Mustkattega teed oli ligi 200 kilomeetrist vaid 4,4 km. Maantee oli nõrgal alusel, mis ilmastikutingimuste tõttu pidevalt deformeerus. Olukord paranes 1960. aastatel, mil algasid suuremahulised rekonstrueerimistööd. Tööde käigus ehitati maanteele välja korralik alus ja alustati asfaltbetoonkate paigaldust.
    1980. aastate teisel poolel ehitati välja esimene kahe eraldatud sõidusuunaga lõik Tallinnast Jürisse.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.