Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahjumi tõid hinnasurve ja hindade tõus
Kontserni mullune käibenumber 51,7 miljonit eurot on firma kõigi töötajate suure töö tulemus. Firma kogukahjumiks kujunes enam kui 2 miljonit eurot.
Kahjumi põhjuste hulgas näeme kaht peamist: konkurentsist ning tellija rahakotist tekkinud hinnasurve ühelt poolt ning sisendhindade tõus teiselt poolt.
Naftasaaduste hinna tõus toimus mullu vahetult enne hooaega ja bituumeni puhul oli see ligikaudu 50 protsenti. Asfaltbetooni tootsid ja paigaldasid grupi ettevõtted enam kui ülemöödunud aastal, samas käibe kogumaht jäi väiksemaks.
On mõistetav, et objektid ja tööd pole aastate lõikes sarnased, kuid see pole määrav. Objektide hangete venimine ja vaidlused põhjustasid nii mõnegi objekti ärajäämise ning survestasid turgu veelgi.
Eesti ehitusturg ja objektid pole nii suurte mahtudega, et graniitkillustiku tootjad Rootsis või Soomes broneeriksid nende tarbeks toodangut. Kohaliku materjali nappus ja kasutamiskeelud võimendavad probleeme veelgi.
Aasta 2011 kordab eelnenut. Ületulevad objektid varasemast aastast ning kütteainete hinnatõusud toovad meile summaarselt jällegi paar miljonit eurot kahjumit.
Tellijad soovivad riskid jätta jätkuvalt ehitajatele, näiteks finantsriske jagava bituumeni hinnaindeksi kasutuselevõtu taotlused on kadunud kabinettide rägastikku.
Oleme näinud palju vaeva püsikulude vähendamiseks, kuid palgad tõusevad ja maksudki tuleb maksta.
Tulemuseks võib olla asjaolu, et suurenenud käibenumbrid ei suuda katta kulusid ning aasta lõpus näeme jälle kahjumeid.
Aastal 2012 ei oota teedeehitusturul suurt hüpet, sest arendustegevus tervikuna pole taastunud, seega konkurents pole väiksem. Samas pakkumised hangetel on veelgi tasakaalukamad ning riske võetakse vähem.
Usutavasti mõistetakse, et ehitusfirmade aastast aastasse korduv kahjum on kasvanud riikliku mastaabiga probleemiks. Selle vältimiseks tuleb astuda mõned lihtsad sammud, nagu bituumeni hinnaindeksi kehtestamine ja turusolkijate tegevuse piiramine, mille aluseks on põhimõte, et hangete võitjat ei määra ainult madalaim hind.
Ettevõte on teid ehitanud juba 50 aastat. Eelmisel aastal käiku antud suurim ehitusobjekt oli Jõhvi-Kukruse teelõigu rekonstruktsioon Tallinna -Narva maanteel. Kiidusõnu pälvis Audru silla rekonstruktsioon.
TREV-2 Grupp AS tähistab jaanuaris oma 50. hooaja möödumist. Kontsern ühendab praegu teehooldajaid, tee-ehitajaid, raudtee- ja sillaehitust ning liiklusmärkide tootmist.
TREV-2 Grupi ettevõtted hooldavad riigiteid Põlva, Rapla ja Valga maakonnas. Hooldus on parandanud teede seisundi taset, igapäevast väljanägemist ning liiklejate turvalisust. Maanteeameti korraldatud liiklejate küsitlused on andnud hea hinnangu meie spetsialistide tööle.
Autor: Tõnis Pleksepp