• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigid otsivad keskkonda säästvaid lahendusi

    ASEMi (Asia-Europe Meeting) transpordiministrite deklaratsioon rõhutab, et ASEMi koostöö hõlmab Aasia ja Euroopa riike, kus elab kokku üle poole kogu maailma elanikkonnast. Kaubanduse maht nimetatud riikidesse on 60% kogu väliskaubandusest ning Aasia ja Euroopa riigid toodavad üle poole kogu maailma sisemajanduse koguproduktist.
    Roheline, turvaline ja tõhus transpordikoridor on eriti oluline majanduskasvu ja heaolu jaoks, leidsid kahe mandri ministrid. "ASEMi tippkohtumine keskendub paljudes valdkondades koostööle, sealhulgas transpordiühenduse efektiivistamisele. Meil on tõesti palju tööd teha, et omavahelist sidepidamist parandada. Selleks on vaja rajada moodne infrastruktuur ja logistilised ahelad, paigaldada nn intelligentsed transpordisüsteemid, lihtsustada piiride ületamist ja ühtlustada maksumäärasid," selgitas Leedu transpordiminister Eligijus Masiulis oma pressiteates riikide ühiseid plaane lähemalt.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts rääkis eelmisel teisipäeval Euroopa Liidu ja Aasia riikide transpordiministrite tippkohtumisel oma ettekandes, et riigid peavad üha tõsisemalt silma vaatama kasvavatele transpordikulutustele ning otsima lahendusi keskkonnasäästlikumaks liiklemiseks.
    Vedelkütuste tarbimine kasvab järgneva paarikümne aasta jooksul ligikaudu kolmandiku võrra eelkõige väljaspool OECD riike. On üsna selge, et kütuste hinnad perspektiivis ei alane ning see sunnib otsima teisi lahendusi. "Eesti teedel liiklevate sõiduautode arv on viimase kahekümne aastaga kahekordistunud, sama tee ootab ees maailma tervikuna," ütles Parts.
    Partsi sõnul on peaküsimus, kuidas saavutada energiasäästlik, nii-öelda roheline transport ilma tuntavate lisakuludeta. "Eestil on selleks mitmed väljavaated, sealhulgas mõne aja pärast turule saabuvad biokütused, autojuhtide kütusesäästliku sõidustiili juurutamine, elektrooniliste lahenduste väljatöötamine efektiivsemaks liiklemiseks, rattateede võrgustiku laiendamine ja elektriautode laialdasem kasutuselevõtt," lisas ta. Eesti on välja ehitamas kogu riiki katvat elektriautode laadimisvõrku ning toetab Jaapani Mitsubishi Corporationi abiga eraisikute elektriautode ostmist. "See on innovatiivne lähenemine, mis võib olla eeskujuks paljudele riikidele. Eesti on tõusmas Euroopas elektriautode müügis viiendaks turuks," rääkis ta.
    Elektriautode programm tähendab lisaks seda, et Eestisse jääb viie aasta jooksul 5-6 miljonit eurot, mis oleks kulunud importkütusele. "See aga tähendab, et kohaliku kütuse kasutamine loob meile juurde töökohti ja parandab väliskaubanduse bilanssi," ütles minister.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ain Kivisaar: eksklusiivse kinnisvara kese kolib lähiaastatel Tallinna Manhattanile
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
USA majanduskasv aeglustus ootamatult
Kaubandusministeerium avaldas kolmapäeval kolmanda kvartali esialgsed majanduskasvu tulemused, mida pärssisid Covidi nakatumiste tõus ja jätkuvad tarneahela probleemid, vahendab Reuters.
Kaubandusministeerium avaldas kolmapäeval kolmanda kvartali esialgsed majanduskasvu tulemused, mida pärssisid Covidi nakatumiste tõus ja jätkuvad tarneahela probleemid, vahendab Reuters.
Esimesel koroonaaastal kasvasid tervishoiukulud Eestis 167 miljoni euro võrra
Möödunud aasta algul puhkenud pandeemia mõju tervishoiule iseloomustavad ühelt poolt suurenenud erakorralised kulud, teisalt seiskunud plaaniline ravi. Seega jäid raviteenuste kulud erakorralise olukorra perioodil võrreldes eelneva aastaga väiksemaks.
Möödunud aasta algul puhkenud pandeemia mõju tervishoiule iseloomustavad ühelt poolt suurenenud erakorralised kulud, teisalt seiskunud plaaniline ravi. Seega jäid raviteenuste kulud erakorralise olukorra perioodil võrreldes eelneva aastaga väiksemaks.
Koroona vastu kaotusseisus valitsuse aeg haiglate päästmiseks on täis tiksumas
Terviseameti prognoos näitab, et haiglavõrgu maksimaalne võimekus – 700 koroonahaiget – saab patsientidega täidetud novembri keskpaigaks. Valitsus otsib vastukäike aeganõudvates vaidlustes.
Terviseameti prognoos näitab, et haiglavõrgu maksimaalne võimekus – 700 koroonahaiget – saab patsientidega täidetud novembri keskpaigaks. Valitsus otsib vastukäike aeganõudvates vaidlustes.