• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 31.10.11, 23:00

Riigid otsivad keskkonda säästvaid lahendusi

ASEMi (Asia-Europe Meeting) transpordiministrite deklaratsioon rõhutab, et ASEMi koostöö hõlmab Aasia ja Euroopa riike, kus elab kokku üle poole kogu maailma elanikkonnast. Kaubanduse maht nimetatud riikidesse on 60% kogu väliskaubandusest ning Aasia ja Euroopa riigid toodavad üle poole kogu maailma sisemajanduse koguproduktist.
Roheline, turvaline ja tõhus transpordikoridor on eriti oluline majanduskasvu ja heaolu jaoks, leidsid kahe mandri ministrid. "ASEMi tippkohtumine keskendub paljudes valdkondades koostööle, sealhulgas transpordiühenduse efektiivistamisele. Meil on tõesti palju tööd teha, et omavahelist sidepidamist parandada. Selleks on vaja rajada moodne infrastruktuur ja logistilised ahelad, paigaldada nn intelligentsed transpordisüsteemid, lihtsustada piiride ületamist ja ühtlustada maksumäärasid," selgitas Leedu transpordiminister Eligijus Masiulis oma pressiteates riikide ühiseid plaane lähemalt.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts rääkis eelmisel teisipäeval Euroopa Liidu ja Aasia riikide transpordiministrite tippkohtumisel oma ettekandes, et riigid peavad üha tõsisemalt silma vaatama kasvavatele transpordikulutustele ning otsima lahendusi keskkonnasäästlikumaks liiklemiseks.
Vedelkütuste tarbimine kasvab järgneva paarikümne aasta jooksul ligikaudu kolmandiku võrra eelkõige väljaspool OECD riike. On üsna selge, et kütuste hinnad perspektiivis ei alane ning see sunnib otsima teisi lahendusi. "Eesti teedel liiklevate sõiduautode arv on viimase kahekümne aastaga kahekordistunud, sama tee ootab ees maailma tervikuna," ütles Parts.
Partsi sõnul on peaküsimus, kuidas saavutada energiasäästlik, nii-öelda roheline transport ilma tuntavate lisakuludeta. "Eestil on selleks mitmed väljavaated, sealhulgas mõne aja pärast turule saabuvad biokütused, autojuhtide kütusesäästliku sõidustiili juurutamine, elektrooniliste lahenduste väljatöötamine efektiivsemaks liiklemiseks, rattateede võrgustiku laiendamine ja elektriautode laialdasem kasutuselevõtt," lisas ta. Eesti on välja ehitamas kogu riiki katvat elektriautode laadimisvõrku ning toetab Jaapani Mitsubishi Corporationi abiga eraisikute elektriautode ostmist. "See on innovatiivne lähenemine, mis võib olla eeskujuks paljudele riikidele. Eesti on tõusmas Euroopas elektriautode müügis viiendaks turuks," rääkis ta.
Elektriautode programm tähendab lisaks seda, et Eestisse jääb viie aasta jooksul 5-6 miljonit eurot, mis oleks kulunud importkütusele. "See aga tähendab, et kohaliku kütuse kasutamine loob meile juurde töökohti ja parandab väliskaubanduse bilanssi," ütles minister.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele