• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 04.11.11, 16:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Google parandas oma otsingumootori efektiivsust

Google parandas neljapäeval algoritmi, millel põhinevad ettevõtte otsingumootori pakutavad tulemused. Uus algoritm võtab enam arvesse sündmuste ajalist järjekorda, mõjutades ligi 35% kõigist otsingutulemustest, kirjutab The New York Times.
Uus lahenduseeskiri peegeldab üha suuremat konkurentsi internetimaailmas, kus Twitteri ja Facebooki laadsed teenused on harjutanud inimesi katkematu uudisvooga. Kirjeldamaks Google’i sisseviidud muudatusi, võib tuua näite, kus kasutajad trükivad otsingumootorisse väljendi „jalgpalli skoor”. Tihtipeale pakkus Google siis esmajärjekorras tulemuseks kaugemas minevikus toimunud mängude skoore, kuid nüüd peaks süsteem töötama nii, et esimesena ilmuvad just viimati toimunud mängu tulemused.
Kuigi USAs tehakse 2/3 kõigist otsingutest ikka Google’i kaudu, on ettevõte kaotamas oma populaarsust juhtudel, kui vajatakse uudiseid kõige värskemate sündmuste kohta. Siis eelistatakse pigem Facebooki ja Twitterit ning ka Microsofti otsimootorit Bingi, mille tulemused sisaldavad ka levinumate sotsiaalvõrgustike seinapostitusi.
Algoritmi muutmine pole Google’i jaoks midagi erakordset. Seda tehakse ligi 500 korda aastas, kuid tavaliselt mõjutavad muudatused vaid minimaalset osa otsingutulemustest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Maarja-Liis Mitri

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele