• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.11.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: kasumiga on aega

Rain Lõhmus märgib oma valdusfirma Lõhmus Holding värskelt avaldatud 2010. aasta aruandes, et LHV Pank ja LHV Varahaldus jõuavad kasumisse alles mitme aasta pärast.
"2010. aastal arenes jõudsalt konsolideerimisgruppi kuuluvate LHV Panga ja LHV Varahalduse tegevus. Lähtuvalt investeeringute pikaajalisest iseloomust ootame kasumisse jõudmist siiski alles vastavalt 2013. ja 2014. aastal," on kirjas aastaaruandes.
Laienemine kasumist olulisem. Eesti parima tootlusega II pensionisamba fonde haldav LHV Varahaldus on väga suure turunduskulu tõttu jäänud 2010. aastal 17,9 miljoni krooniga kahjumisse (1,14 mln eurot). Ka LHV Pank näitas hüppeliselt kasvanud tegevuskulude tõttu eelmisel aastal 13,5 miljoni kroonist kahjumit (0,86 miljonit eurot).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõhmus rääkis septembris toimunud Äriplaani konverentsil, et LHV Pangal on ambitsioon saavutada 2013. aastal 500 miljoni eurone varamaht ning jõuda sellega Eestis suuruselt 5. pangaks. Praegu hoiab LHV varamahu poolest pankade seas alles 10. kohta.
LHV turundab ise. "Peame turundust üheks väga oluliseks valdkonnaks, millega ise tegeleda, mitte seda väljast osta. Nii turundusstrateegia väljamõtlemine kui ka kampaaniate teostus toimuvad suures osas meie majas ja meie enda inimeste poolt," põhjendas LHV Panga juht Erki Kilu suurt turunduskulu.
LHV Panga otsene turunduskulu on tänavu umbes 1,4 miljonit eurot, millest enamiku moodustab meediakulu.
Järgmise aasta täpne eelarve pole Kilu sõnul veel kinnitatud, kuid ilmselt turunduskulu kasvab veidi veelgi, kuna pank on turule toomas uusi laenutooteid eraklientidele.
Sampo (Danske) panga juht Aivar Rehe nõustus, et pank peab alati olema turul nähtav. "Sama käekirjaga tuleb turundada erinevaid pangatooteid ning olla nähtav erinevate teenuste ja toodetega," tõdes ta. Praegu panustab Sampo klientide lojaalsusprogrammile, millega loodetakse olemasolevaid kliente suunata enam erinevaid teenuseid kasutama.
Pank kulutab aastas umbes miljon eurot turundusele ja tulevikus peaks summa samaks jääma.
Nordea turundusdirektori Piret Reinsoni sõnul on Nordea turunduseelarve kindlasti oluliselt väiksem kui konkurentidel ning seda targemini peab pank tema kinnitusel toimetama. Samas ei nõustu pank kulu suurust avalikustama.
Suured ei rapsi. "Makrokeskkonnas toimuvat ja pangandussektorit tervikuna vaadates ei usu, et keegi jõuliselt turunduseelarvet suurendab," arvas Reinson. Tema hinnangul tuleb hoida kinni nendest lubadustest, mis klientidele antud, ja pigem panustada sissepoole ning arendada oma teenuseid ja teenindust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka SEB ja Swedbank ei soostunud avalikustama turunduskulu mahtu. Mõlema kinnitusel jääb turunduseelarve järgmisel aastal praegusele tasemele ning ka fookus samaks. Usume, et kui suudame klientidele pakkuda professionaalset finantsalast nõu, siis suudame kasvada koos oma klientidega, lausus SEB turundus- ja kommunikatsioonidivisjoni direktor Kristjan Seema.
LHV Pank muutub panga juhi Erki Kilu sõnul üha enam jaepangaks ja teenuste laiem valik võimaldab konkureerida ka teiste pankadega. "Kõik valdkonnad - igapäevased pangateenused, investeerimistooted ja laenutooted peavad olema ühtlaselt head. Just viimase osas on plaanis teha hüpe järgmisel aastal," tõi Kilu välja meetmeid, kuidas turgu vallutada.
LHV jõulist turuhõivamisplaani peab Nordea turundusjuht Piret Reinson positiivseks nähtuseks. "Tugev konkurents on ainult positiivne ja teeb ka meie töö turunduses oluliselt huvitavamaks," ütles ta. Sellegipoolest on tema hinnangul panga puhul kõige olulisem ikkagi usaldus ja kindlus.
Ka Sampo panga juhi Aivar Rehe hinnangul on aeg pigem tasakaalule pühenduda. Sampo on tema sõnul orienteeritud jätkusuutlikule majandusmudelile ning kulu ja tulu suhe peab alati paigas olema. "Kuna see mudel on olnud jätkusuutlik, siis me ei näe, et peame tegema oluliselt suuremaid kulutusi," ütles Rehe ja lubas, et kuni tema on pangajuht, hoitakse valitud kurssi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele