• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,57%6 637,76
  • DOW 300,33%46 169,09
  • Nasdaq 1,06%22 496,21
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,14
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,57%6 637,76
  • DOW 300,33%46 169,09
  • Nasdaq 1,06%22 496,21
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,14
  • 09.12.11, 17:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota näeb kasumi 56%-st langust

Jaapani tippautotootja vähendas oma tänavust kasumiprognoosi ligi poole võrra, põhjendades seda tugevnenud jeeni ja Tai üleujutustest tingitud tootmiskatkestustega.
Toyota prognooside kohaselt võib ettevõte märtsis lõppeval eelarveaastal raporteerida 200 miljardi jeeni ehk 2,6 miljardi dollari suurust ärikasumit, mis on 56% vähem kui eelmisel aastal. Puhaskasumiks ennustatakse 180 miljardit jeeni.
Reutersi küsitletud 23 analüütiku keskmine hinnang firma eelarveaasta ärikasumile oli üle kahe korra suurem kui Toyota enda prognoos  - 419 miljardit jeeni.
Hiljuti Tais esinenud üleujutuste tõttu olid Toyota kümnes riigis paiknevad koostetehased varustamisraskustes ja selle tõttu vähenes firma  toodang ligi 215 000 sõiduki võrra. Praeguseks on tootmistegevus valdavalt taastunud, vaid Tai ja Lõuna-Aafrika tehased töötavad väiksema võimsusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teise kasumivähendajana nimetatud jeeni tugevnemine läheb Toyota hinnangul neile kokkuvõttes sel eelarveaastal maksma ligi 190 miljonit jeeni, vähendades ettevõtte konkurentsivõimet rahvusvahelisel turul ja alandades sealt lähtuvaid tulusid.
 
Autor: Maarja-Liis Mitri

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele