Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kommunikatsioonijuht peab oskama anda kõnetava vastuse

    Minu kirjakasti potsatas konverentsikutse. Teemaks ajakirjandus versus suhtekorraldus. Juba mitmes-setmes sel teemal viimase aasta jooksul. Taustaks rohkem või vähem delikaatne vastastikuste suhete klaarimine meedias.

    Minul on õnn istuda ülikooli elevandiluust tornis ja tegeleda vaatlemisega. Mul on vaade Eesti kommunikatsioonijuhtimise tavadele ja praktikatele läbi üsna olulise lukuaugu. Minuni jõuab igal aastal rohkem kui poolsada tudengite praktikaaruannet erinevatest Eesti organisatsioonidest. Mis ma sealt näen?
    Kindlasti ka positiivset. Suures plaanis aga ka kommunikatsioonijuhi taandumist tehnoloogiks, kes valdab sisu edastamise vorme (kuidas panna kilud karpi?). Püüdlus hea maine poole muutub sageli eesmärgiks toota positiivset sõnumit iseeneses. Tüüpiline on, et hommikul võetakse lehed ette ja uuritakse, kas minust on ikka kirjutatud, ja kui, siis kas ikka nii, nagu mina tahtsin. Lihtne on saata välja kuivik-pressiteateid selle kohta, et kantsler osaleb üritusel või et meie toode on pimetestis jälle konkurentide omast parem. Lisaks Euroopast tulnud kantseliitlikud müügitekstid, mis tõlkes eesti keelde säilitavad ainult ühe sõnumi: “mina olen ilus”. Ka sotsiaalmeedias muutuvad organisatsioonile olulised grupid lihtsalt isetuteks objektideks, vahenditeks organisatsiooni kivistunud taastootmisprotsessis, kus PRi tegevus sõltub vaid sellest, kuidas ta ise end peeglist näha tahab.
    Ka oma töö hindamises on pinnapealsust. Suurem osa meediamonitooringust mõõdab organisatsiooni kajastust võtmes: positiivne-neutraalne-negatiivne. Ja mis siis? Uudisekünnise ületanud valdkondlik kriis, näiteks naftareostus, toob organisatsioonile palju, seehulgas positiivset, meediakajastust. Aga kas oma töö tulemuslikkust peaks mõõtma kajastuses või selles, et tänu edukale kommunikatsioonile, arutelu edendamisele ja osalusele hakkas lõpuks liikuma oluline lahendus? Vähe on mõtestatust selle kohta, milleks ja kellele seda organisatsiooni vaja on ja kuidas siin kommunikatsioon saaks kaasa aidata. Ükski organisatsioon ei ole ju ainult enda jaoks – kui mõni külakoor või kinnine hobiklubi välja arvata.
    Oluline tendents on kommunikatsiooni võrdsustamine kommunikatsioonijuhiga. Maxima pressiteadetest tugevam kommunikatsioon on paraku klienditeenindajate probleemid ja kaubavalik. Avalike asutuste puhul otsus kujundada linnaruumi vastuoksa linnaelanike arvamusele. Ministeeriumide puhul vajadus õppida selgeks eraldi keel, et aru saada kommenteerimiseks välja pandud arengukavadest. Kingakaupluse puhul see, kui kiiresti king jalas ära laguneb. Sellise kommunikatsiooni taga on palju organisatsiooni otsuseid, mille juures kommunikatsioonijuht jätab õiged küsimused esitamata, jäädes lihtsalt otsuse turundaja ja inimeste ärarääkija rolli. Erinevalt ülejäänud juhtkonnast, kus on tavaliselt tehnilise või majandusharidusega liikmed, peaks just kommunikatsioonijuht tegelema inimesega.
    Kõige veidram on kommunikatsioonijuhi soov brändimise järele olukorras, kus puudutatud grupil on sisulised probleemid. Brändi mõistet kohtab kahjuks üha rohkem ka avaliku sektori sõnavaras. Parim näide on äsjane sõnum Euroopa Nõukogu kommunikatsioonidirektorilt, mille kohaselt tuleks Euroopa Liidu rahvale lähemale tuua ELi kaubamärgi arendamise ja müügiga. Miks ma peaks küll “tarbima” avalikku sektorit ärisektoris toodetud kaubaga samal alusel? Kuidas lähendab see bränd näiteks immigrante, töötuid, Kreekat ja Eestit? Kuidas pakub lahendust liidu probleemidele, kõikuvatele alustaladele ja eeskätt sellele, et inimesed ei saa toimuvast enam ammu aru?
    Läheks korraks teisele poole peeglit. Kas ma saaks ehk nõustada planeerimisosakonna juhatajat, kavandada temaga koos otsustamisprotseduure nii, et eelarvamused puudutatud grupi soovidest ei kujuneks meie peas, vaid nende endi poolt? Läheks istuks mõne huvigrupiga koos maha ja süveneks nende kriitikasse meie toodete aadressil? Või astuks vahelduseks ajakirjaniku rolli (kes seda vähegi teinud, see näinud, kui raske on saada inimest kõnetavat vastust). Või veel raskem: püüaks suhelda asutusega tavainimese positsioonilt. Alles siis võiks mõelda tehnoloogiatele. Mitte sellistele, mis veenaks kedagi meie ainuõiges peegelpildis, vaid sellistele, mis tooks inimese ja tema kriitilise mõtte organisatsiooni tagasi – võõrsõnade ja brändimiseta. Raske ta on, aga ei kujuta ette, kes teine seda tegema peaks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Microsoft: algasid Vene mõjutuskampaaniad USA valimisteks
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.