• OMX Baltic−0,1%301,82
  • OMX Riga−0,17%891,4
  • OMX Tallinn−0,04%2 068,55
  • OMX Vilnius0,26%1 200,59
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,03%8 764,02
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic−0,1%301,82
  • OMX Riga−0,17%891,4
  • OMX Tallinn−0,04%2 068,55
  • OMX Vilnius0,26%1 200,59
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,03%8 764,02
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 27.12.11, 10:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Malaisia firma peaks nagu Bond Lotuse hülgama

James Bond loobus pahadega võitlemiseks Lotuse sportautodest 30 aastat tagasi. Nüüd ütlevad investorid, et 15 aastat tagasi kuulsa automargi omandanud Malaisia firma peaks Bondi eeskuju järgima.
Malaisia autofirma Proton Holdings ostis Lotuse 1996. aastal ja pole 15 aasta jooksul veel firmat kasumisse viia suutnud. Ilmselt ei juhtu see enne 2014. aastat, kirjutab Bloomberg. Nüüd on aga tekkinud olukord, kus riigi hallatav firma võidakse ise juppideks lüüa ning investorite sõnul on just nüüd õige aeg mõelda Lotus Group Internationali müügist.
“Lotuse müük oleks loogiline samm,” ütles HwangDBS Investment Managementi portfellihaldur Gan Eng Peng Bloombergile. “Proton ja Lotus ei ole hea paar. Nad tegutsevad erinevates turusegmentides, seda nii geograafilises kui ka toote mõttes.”
Senise lootusetult Porschele ja Ferrarile konkurentsi üritada pakkunud Lotus on suutnud mingigi olulise automaailmas säilitada tänu aastakümnete pikkusele kogemusele osata toota ülikergeid autokeresid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Gani sõnul on sellegipoolest Lotusel vaja oluliselt suurema ja rahvusvahelisema autotootja toetust kui Proton seda on, et püsida elus sektoris, kus näiteks Saab Automobile on juba pankrotti taotlenud.
Endise Ferrari juhtkonna liikme ja praeguse Lotuse tegevjuhi Danny Taner Bahari sõnul suudab ta firma 2014. aastaks kasumisse viia, juhul kui finantstugi firmale püsib.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Anu Jõgi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele