• OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • 04.01.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

KUIDAS sõnumiga täpselt kohale jõuda?

Õige reklaamikanali valimine ja planeerimine aitab sõnumit soovitud sihtrühmale kohale viia ning pöörab investeeringu firma käibeks.
Ehkki internetis reklaamimine kasvab aasta-aastalt, reklaamivad enamik Eesti ettevõtteid endiselt paberlehes, nagu selgub TNS Emori andmeist. Samas ootavad reklaamieksperdid reklaami liikumist paberlehest eemale, näiteks mobiilsetesse seadmetesse ning üha enam ka internetti.
“Internetist kättesaadava informatsiooni jälgimisest ja manageerimisest saab iga turundus- ja müügistrateegia võtmefaktor,” märkis möödunud aastal internetis tarbijate harjumusi uurinud KPMG Eesti IT-nõustamise teenuste juht Janno Kase. Uuringust tuli välja, et kolmveerand tarbijatest ei soostu internetis kättesaadava sisu eest maksma, kuid rohkem kui kaks kolmandikku inimestest on valmis internetis toodete või teenuste eest enda isiklikke andmeid jagama.
Tarbija jagab vabatahtlikult enda infot. “Need tulemused saadavad jaemüüjatele selge sõnumi – andes tarbijatele hea põhjuse jagada enda kohta isiklikku informatsiooni, on võimalik tulla digitaalsel turul võitjaks. Mida enam suunatud ja personaalsem suhtlus tarbijatega on, seda efektiivsemaks see osutub,” selgitas KPMG jaekaubanduse globaalne juht ning USA filiaali partner Mark Larson.
Meediaplaneerimisel tasub arvestada, et inimeste tehnoloogia kasutamise harjumused on muutumas. Näiteks mobiilseid seadmeid veebilehitsemiseks, uudiste lugemiseks ja ostlemiseks kasutavate vastajate arv on KPMG andmeil viiekordistunud. Samas kui televiisori vaatamine on vähenenud – 51% vastanutest eelistab nüüd telesaateid ja filme vaadata arvutist interneti kaudu ning 24% vastanutest nutitelefoni abil.
Uued võimalused meelitavad raha välja. “Selline vastuvõtlikkus uute tehnoloogiate suhtes peaks olema üleskutseks kõikidele ettevõtetele müügi, meedia, panganduse ja teeninduse sektoris ehitada oma ärimudelisse ka digitaalne strateegia,” märkis KPMG ülemaailmne kommunikatsiooni ja meedia juht Sean  Collins.
Sarnaselt sisutootjate ehk väljaannete loovuse arengule tulude kasvatamiseks on innovatsioon vältimatu ka reklaamiagentuuridele, kes peavad klientide uuenenud vajadusi täitma digitaalsete teenuste ning platvormide abil, ka sotsiaalvõrgustikes.
Uute võimaluste võidukäigust hoolimata ei kao ka traditsioonilised kanalid kuhugi. Meedia­ekspert Toomas Leito ennustab, et vaatamata eurotsooni pingetele suureneb lehtede reklaamikäive tänavu Eestis 8–10%.
 
Pane tähele
Kuidas teha meediaplaani?
MeediaMeisterlikku kampaaniat ei saa planeerida mõne päevaga! Parima tulemuse saavutamiseks briifi oma partnerid vähemalt kuu aega ette.Hinnad ning konkurents meediapindade pärast on eriti kõrged hooajal. Kasuta ära vaikusehetki inimestele lähemale jõudmiseks.
Internetinternetis “väsib” kujundus kiiresti. Pikema kampaania puhul muuda kujundusi.inimene jätab sõnumid meelde ning hiljem otsib teed pakutu poole. Ole internetis seal, kus toimub otsimine.
Trükimeediausaldatav, PR-sõbralik ja hea kanal lojaalsuse ehitamiseks. Võta meediumi eeliseid plaane tehes arvesse.trükimeedia loetavus langeb, aga mitte kiiresti. Hinnad tõusevad, aga mitte liialt palju. Uusi väljaandeid tuleb juurde, aga need on pigem nišikanalid.
TVtelekanalite reklaamiminutid on piiratud ning väga nõutud. Mida varem aasta alguses otsustad, seda mõistlikumaks läheb Su tele-eelarve.kui tahad olla nähtaval positsioonil reklaamipausis ja/või Sinu kaubamärgile sobivas saates, ära kuluta aega. Parimad positsioonid ostetakse ära tundidega pärast kavade avaldamist.
Välimeediamagusamad välimeedia asukohad broneeritakse järgmiseks hooajaks hiljemalt jõulukuul. Parima tulemuse, sihtrühma katvuse ja märgatavuse saavutamiseks broneeri pinnad aegsasti!sel aastal tõuseb reklaamimaks ning tipphooajal on allahindlused varasemast tagasihoidlikumad. Kaalu hoolikalt, kas ja millist  välimeediat kampaaniasse kaasad.
Raadiosul on hea ja lihtne toode hea hinnaga ning usud, et tarbija võiks olla aktiivsem, sest pakkumine on ju hea... Korda seda raadios ja tarbija “ärkab”.tunned, et kampaaniale tuleb ülikiiresti viimasel hetkel vunki juurde anda? Raadio aitab.
Allikas: Best-marketing.ee
 
Mis on mis
Plaan huupi ostmisest tõhusam
Meediaplaan aitab kindlaks teha, mis ajal ja millistes massiteabevahendites reklaami esitada, millised peaksid olema reklaamikandjad ja milliste kandjate koostöö annab maksimaalse tulemi ja jõuab kõige paremini just soovitud sihtgrupini.Vastab näiteks küsimustele – millal ja millisesse portaali paigutada bänner, mis kell ja millises raadiojaamas reklaam eetrisse lasta, kas toiduajakiri on toote reklaamile sobivaim kanal jne.Hästi planeeritud meediakampaania suurendab klientide mõjutamise efektiivsust võrreldes kindla plaanita kokkuostetud reklaampindade kasutamisest saadud tuluga.
Allikas: ImiD Reklaamiagentuur, Äripäev
 
Tasub teada
Kuidas olla edukas digimaailmas?
Digitaalsus – ülikiire ning pidevalt kiirenev digitaliseerimine nii sisus, äriprotsessides kui ka tootearenduses. Sotsiaalmeedia, mobiilsus ning app’ide plahvatuslik kasv on juba mõjutanud näiteks reklaami ja turundust.Nõudlus – tarbijad on võimekad, pidevalt ühenduses, nad on võimelised mõjutama suuri kogukondi ning on valmis võtma suuremat rolli uute toodete ja teenuste loomises.Andmed – digitaliseeritud sisu, veebiühenduse ning sotsiaalmeedia järsk kasv annab ettevõtetele enneolematu võimaluse detailsete ning kontekstiga andmete kaevandamiseks ning analüüsimiseks, ühendamaks tarbijaid, sisu, brände ning innovatsiooni.
Allikas: PwC
 
Taust
Internet kohati peamine müügikanal
55% eurooplastest ostavad CDsid, DVDsid, raamatuid ja videomänge meelsamini veebist kui poeriiulilt, Põhja-ja Lõuna-Ameerikas 76%.61% eurooplastest ostab internetist lennupileteid ja puhkusepakette.Kõige vähem ostetakse internetist luksuskaupu – 28% vastanutest.41% ei ostaks interneti vahendusel toidukaupu.üle 38% vastanutest kasutab nutitelefone, et poes häid pakkumisi saada ning20% kasutab poes nutitelefone QR-koodide lugemiseks.82% ostuotsust mõjutab oluliselt internetist leitav teiste tarbijate hinnang ja tooteülevaated.76% on olulised mõjutajad võrdlusleheküljed.73% mõjutavad sooduspakkumiste portaalid64% blogid.Euroopas on kõige kiiremini kasvavad valdkonnad internetireklaam ning internetiühendused – 12,4 % ja 9,9% aastas järgneva 5 aasta jooksul. Aeglaseimalt kasvavad videomängud.2012. aastal võtab internet Euroopas lõplikult ajalehtedelt üle suuruselt teise reklaamikanali koha, jäädes alla veel vaid televisioonile.
Allikas: KPMG

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele