• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,57%45 024,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,76
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,57%45 024,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,76
  • 15.01.12, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

IBM arendab elektriautole eriti vastupidavat akut

Tehnoloogiafirma IBM arendab uut akutüüpi, mis tagaks elektriautodele kuni 800 kilomeetri suuruse sõiduulatuse ühe laadimisega.
Praegu kasutusel oleva akude tüübid suudavad pakkuda sõiduulatust kuni 160 kilomeetrit, vahendab portaal auto24.ee ajakirja New Scientist.
IBM testib praegu aga liitium-õhk tüüpi akusid, mis suudavad talletada kuni tuhat korda rohkem energiat, seejuures on nende suurus vaid üks viiendik praegusest ning akude teoreetiline eluiga on viis korda pikem.
Ainsaks takistuseks uue akutüübi kasutuselevõtul on seni fakt, et varajased prototüübid ei kannatanud autos kasutamisele iseloomulikku pidevat laadimist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See takistus on New Scientisti teatel tänaseks ületatud ning uue aku prototüüp valmib 2013. aastaks. Reaalselt on teda kasutusse oodata aga alles kümnendi lõpus.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele