Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saku Õlletehas: pudeli- ja vaadiõlle hinna võrdlemine on meelevaldne
Vaadiõllede hinna võrdlemine purgi- ja pudeliõlledega on meelevaldne, kuna vaaditoodete müügi- ja teeninduskulud erinevad oluliselt üksiktoodete omast, rõhutas ASi Saku Õlletehas juhatuse esimees Margus Kastein.
„Vaadiõlu on nn täisteenindustoode, mille müümiseks anname klientidele kasutada spetsiaalsed müügiseadmed ning osutame paigaldus- ja regulaarset hooldusteenust,“ selgitas Kastein.
Tema kinnitusel on vaadiõllede hinnad tarbijatele olnud alati kõrgemad kui kauplustes müüdavad pudeli- ja purgiõlled, näiteks pubides maksavad õlled 2 kuni 3 eurot, kaupluses aga alla euro. „Vaadiõllede suhteliselt kõrgem hinnatõus võrreldes purgi- ja pudeliõlledega on tingitud suuremast sisendhindade tõusust vaaditoodetele,“ lisas Kastein. Vaadiõllede osakaal Saku õllede müügist on alla 5 protsendi.
Kasteina sõnul tõstis Saku Õlletehas hinnakirja hindasid õlledele, siidritele ja long drinkidele alates 1. veebruarist 2012 seoses seadusega sätestatud alkoholiaktsiisi määra tõusu, samuti toorme, pakendimaterjalide ja muude sisendkulude (kütus, energia jne.) tõusuga.
Küsimusele, millega põhjendate juhuslikkust, et ka konkurent on oma eliitbrändi vaadiõlle hinda tõstnud samas suurusjärgus, vastas Kastein, et konkurentide hinnakujundust nad kommenteerida ei oska. „Saku Õlletehas saatis uue hinnakirja oma klientidele välja juba 1. detsembril 2011,“ toonitas ta.
Äripäev kirjutas täna sellest, kuidas kaks juhtivat õlletehast on aktsiisitõusu varjus tõstnud vaadiõlle hinda. Nii Saku Õlletehas kui A. Le Coq on oma eliitbrändide Saku Originaali ja Premiumi vaadiõllede liitri alghinda tõstnud võrdselt 11,3 eurosendi võrra.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.