Saku ja A. Le Coq on aktsiisitõusu varjus oluliselt suurendanud vaadiõlle väljamüügihinda põhibrändidel justkui kokkulepitult sama summa võrra.
Kui näiteks pooleliitrise Saku Originaali ja Premiumi pudeliõlle väljamüügihind kallines alates eilsest sisuliselt vaid aktsiisitõusu ehk ühe eurosendi võrra, siis samade vaadiõllede liitri väljamüügihind tõusis koos aktsiisi ja käibemaksuga kokku 15 eurosenti. Kummastav on siinjuures see, et nii AS Saku Õlletehas kui AS A. Le Coq on oma eliitbrändide Saku Originaali ja Premiumi vaadiõllede liitri alghinda tõstnud võrdselt 11,3 eurosendi võrra.
"See on väga mage," võttis restorani Vanaema Juures ja Von Krahli baari omanik Peeter Jalakas kokku õlletehaste käitumise. "Eks meil tuleb nüüd kukalt kratsida, et mida teha," ütles Jalakas.
Küsimusele, miks A. Le Coq on oma eliitbrändi vaadiõlle hinda tõstnud samas suurusjärgus konkurendi eliitbrändiga, vastas ettevõtte juhta Tarmo Noop: "Me jälgime pidevalt konkurentide hindu ja lähtuvalt sellest kujundame oma hinnakirja."
Õlletehaste uus hinnakiri tähendab seda, et pubis istuva õllesõbra jaoks võib pooleliitrine õlletops maksta 7,5 senti ehk vanas rahas veidi üle krooni enam. Mitmed kõrtsiomanikud, kellega antud teemal vesteldud, lubavad, et vähemalt esialgu nad vaadiõlle hinda ei tõsta.
lähemalt loe tänasest Äripäevast. Vajadusel osta
päevapilet või telli
leht.
Seotud lood
Kui A. Le Coq ja Saku Õlletehas oleksid omavahel vaadiõlle liitrihinnas kokku leppinud, oleksid nad kindlasti erinevad hinnad pannud, et välistada kartellikahtlustust, uskus looma- ja taimekasvatusega tegelev Tartu Agro juht Aavo Mölder.
Kaks suurimat Eesti õlletootjat tegid eelnevalt koostööd, leppides samaaegselt kokku vaadiõlle hinna tõusus, uskus köögiviljakasvatajast ettevõtja Ants Pak.
Vaadiõllede hinna võrdlemine purgi- ja pudeliõlledega on meelevaldne, kuna vaaditoodete müügi- ja teeninduskulud erinevad oluliselt üksiktoodete omast, rõhutas ASi Saku Õlletehas juhatuse esimees Margus Kastein.
Et rahvusvaheliste kontsernide Eesti tütarettevõtted A. Le Coq ja Saku Õlletehas õllehinnas kokku lepivad, seda Nordic Hotelsi juht Feliks Mägus küll ei usu.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele