Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhan Parts: maine on mulle oluline

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et ta ei tunne maanteeametis juhtunu pärast süüd, kuid tunneb vastutust selles, et maanteeamet oleks kõrge mainega riigiasutus.

    Järgneb intervjuu majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsiga:
    Kuidas olete rahul ministeeriumi siseauditiga, mis uuris maanteeameti lustireise maksumaksja kulul?
    Nende kahe juhtumi osas on kõik faktid tuvastatud ja hinnangud on argumenteeritud. Seal on ka rida kaalukaid ettepanekuid. Näiteks tahame, et vaadataks välislähetusi maanteeametis laiemalt.Me parandame senist korda, kuidas otsustati asutuste juhtide lähetusse minekut. Ja muidugi seda, et kõik allasutused saaksid aru, millised välislähetused on aktsepteeritavad ja millised mitte. Lähetused peavad olema vajalikud, otstarbekad ja säästlikud ehk õige inimene peab minema õigesse kohta ja mõistlikuks ajaks. Samas on laiapõhjaline rahvusvaheline suhtlus loomulik osa väga paljude meie haldusala valdkondade tänases töös.
    Kas teie jutust võib välja lugeda etteheiteid kantsleri tegevusele, kes maanteeameti juhi Tamur Tsäkko lähetusele alla kirjutas?
    Me peame arvestama seda, et ametite juhid on iseseisvad ja vastutust omavad kõrged ametiisikud. Paljudel juhtudel see informatsioon, mida esitatakse ministeeriumile teadmiseks, on olnud suhteliselt minimaalne. Maanteeameti peadirektori osalemine ÜRO vastava valdkonna komisjoni töös on elementaarne. See võib olla tema töö üks osa, aga kui välja kukkus kollektiive puhkusereis, siis on see hoopis teistsugune asi.
    Ajakirjandus on ette heitnud, et ametite peadirektorite välislähetuste käskkirjad on salajasteks muudetud. Kas need käskkirjad peaksid olema riigiasutuste dokumendiregistris avalikud?
    Minu meelest ei ole need käskkirjad salastatud. Tegu on lihtsalt erineva tasemega käskkirjadega. Minu meelest võiksid nad kõik olla avalikud. Ma ei näe siin üldse küsimust. Ja kui nad ei ole avalikud, siis tuleb nad teha avalikuks. Informatsiooni tuleb niimoodi pakkuda, et see oleks haaratav.
    Maanteeamet on teie valitsemisalas. Kas tunnete endal mingit süüd, et seal selline laristamine oli?
    Süüd mitte, aga ebameeldiv on see kindlasti. Ma ei kvalifitseeriks seda süüna - see on ikkagi kriminaalõiguslik termin. Aga vastutust tunnen küll. Tunnen vastutust selles osas, et maanteeamet oleks kõrge mainega riigiasutus.
    Mida kavatsete ette võtta, et maanteeametis enam midagi sellist ei juhtuks?
    Tuleb uus juht panna maanteeameti etteotsa. Tippjuht on kõige olulisem, kõik muu, nagu näiteks järelevalvesüsteemid on teisene. Oluline on, et meil õnnestuks maanteeameti uue peadirektori leidmise konkurss. Nii kaua kui see käib, saab peadirektori kohusetäitjaks minu nõunik Erkki Raasuke.
    See oli teile justkui saatuse kingitus, sest Erkki Raasuke andis ju alles hiljuti nõusoleku hakata nõunikuks. Nii et teil oli kohe õige inimene võtta?
    Arvestades, et selle reisiga olid seotud ka maanteeameti mõned teised kõrgemad ametnikud, siis ma arvan, et antud olukorras pidi maanteeameti peadirektori kohusetäitja kindlasti tulema väljastpoolt maanteeametit. Meil oli tegelikult mitu inimest, kelle vahel me kaalusime. Aga arvestades hetkeseisu, siis kindlasti on Raasuke kõige parem valik. Samas tahan ma rõhutada, et Raasukese põhiülesanne, milles me temaga oleme kokku leppinud ehk riigi äriühingute omaniku poliitika, jääb samuti kindlasti päevakorda.
    Mis ülesandeid te Erkki Raasukesele maanteejuhi ametis panete? Raasuke ütles, et ministril on selged ootused ja neist ta juhindub, aga ta ise ei täpsustanud neid ootusi.
    Kuna maanteeameti töö on järjepidev, ei tohi järjepidevus kuidagi saada kahjustada selle vahejuhtumi pärast. Kõige olulisem on, et maanteeameti igapäevane tegevus toimiks ja oleks usaldusväärne. Raasuke suudab siin tänu oma nõudlikkusele kindlasti latti märksa kõrgemale tõsta. See on tema kui ajutuse juhi esimene ülesanne. Ja teiseks, arvestades Raasukese kogemust, tekib kindlasti kahe-kolme kuu jooksul ettepanekute pakett, et kuidas uus juht peaks maanteeameti laia tegevusvaldkonda paremini korraldama. Meie ministeerium ja ka riigikantselei tegeleb sel ajal uue juhi konkursiga.
    Kas teised maanteeameti juhid, kes osalesid lustireisil, peaksid samuti lahkuma ametist?
    Seda peab otsustama maanteeameti peadirektor. Seaduse järgi on see niimoodi. Seega tuleb leida vastus küsimustele, milline panus ühel või teisel inimesel antud juhtumiga seoses oli ja milline on tema suhtumine juhtunusse ning seejärel tuleb konkreetse inimese jätkamise küsimus ära otsustada.
    Nii et Erkki Raasukese esimeseks ülesandeks võib hoopis saada vallandamine?
    Ma ei nimetaks seda esimeseks, aga kindlasti tuleb inimeste käitumisele anda hinnang.
    Täna (intervjuu on tehtud eile päeval - toim.) on Äripäevas lugu sellest, kuidas EASi kaks juhtfiguuri ühendasid lähetuse ja Hongkongi maratoni. Kuidas te sellesse suhtute?
    Ma ei ole jõudnud selle juhtumi detailidega tutvuda. EAS on eraõiguslik sihtasutus ja juhatus peaks ise kõigepealt suutma veenvalt selgitada, et mis toimus.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.