Ühiselt Lõuna-Koread külastanud Eesti loovettevõtjad soovivad aidata sealseid firmasid Euroopa turule, kirjutab Best Marketing.
"Meie agentuurid ei plaanigi minna Korea turule reklaami tegema. Äriidee on ikkagi teha Korea klientidele Euroopa turule sisenemine lihtsamaks läbi konsultatsiooni, teenuse disaini, reklaami," rääkis märtsis Lõuna-Koreas käinud Eesti delegatsiooni liige Kaarel Mikkin.
Teise visiidil käinu, Erki Peegli sõnul sihivad eestlased Koreas väiksemad ettevõtteid, mitte Samsungi ja LG suguseid suurfirmasid. "Koreas on palju väiksemaid ja keskmisi ettevõtteid, mis ekspordivad Aasiasse ja ehk ka USAsse, aga pole veel Euroopa turule tulnud. Euroopa on paljude Korea ettevõtete jaoks kauge ja keeruline, neid hirmutavad erinevad keeled ja kultuurid," märkis ta.
Euroopa turule sisenemine on ka üsna kallis ja näiteks võrreldes Hiinaga on Euroopa turg ka väike, lisas Peegel. "Tavapäraselt sisenevad Aasia ettevõtted Euroopa turule suurte keskuste kaudu nagu London või Frankfurt, aga sealsed teenused on väga kallid – eriti kui võrrelda Korea hindadega," rääkis ta.
Peegli kinnitusel on eestlaste idee pakkuda Korea ettevõtetele sisenemist Põhja-Euroopa kaudu. "Eestis suudetakse pakkuda disaini- ja reklaamiteenust suhteliselt soodsalt võrreldes Soome ja Rootsiga. Sellisele eeldusele tuginedes me Koreasse läksime ja tundub, et meie mõtteviis osutus õigeks. Selline nišš oli olemas, keegi teine pole seda veel võtnud," märkis ta.
Kaarel Mikkini sõnul polnud Lõuna-Korea juhuslik valik. "Seal on ülim tehnoloogiline areng, maailma kiireim internet, inimesed on tehnoloogiaga sina peal. Nendega saab asju ajada ka ilma silmast silma kohtumiseta, e-kanalite teel," rääkis ta.
Samas on Mikkin arvestanud, et reaalsete ärisuhete loomiseks ja töö saamiseks on vaja vähemalt üks visiit veel teha. "Nagu nad isegi ütlevad, siis kõigepealt on vaja saada sõpradeks, alles seejärel äripartneriteks," sõnas ta.
Märtsis käis 14 Eesti loovettevõtet Lõuna-Koreas, kus tutvustati Eesti disaini ning turundust. Loe intervjuud Kaarel Mikkini ja Erkki Peegliga
Best Marketingist, samuti vaata reisi pilte.
Seotud lood
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele