• OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,27%6 378,28
  • DOW 30−0,24%44 829,8
  • Nasdaq −0,24%21 122,47
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,53
  • OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,27%6 378,28
  • DOW 30−0,24%44 829,8
  • Nasdaq −0,24%21 122,47
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,53
  • 06.08.12, 14:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liit: sulid petavad riiki 50 miljoniga

Kasutatud autot eelistatakse Eestis osta müüjatelt, kes tarnivad erinevaid skeeme kasutades autosid Eesti ostjatele ilma käibemaksuta.
"Kuni 50 miljonit eurot – see on summa, mis täna jääb riigil autokaubandusest sulide tegevuse tõttu aastas saamata. Kui jagada see kõigi Eestis arvel olevate sõiduautode vahel, peaks iga omanik ca 100 eurot aastas auto kohta riigikassasse tasuma," kommenteeris Sillat.
Kas eestlane eelistab tõesti ebaökonoomseid autosid?
Kõige mahukam osa uute autode müügis on väike keskklass, kuhu kuuluvad näiteks sellised automudelid – Citroen C4, Ford Focus, Honda Civic, Nissan Leaf, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia ja mille maht on ca 1/3 kogu uute turust. Nende puhul ei saa kuidagi rääkida liialdamisest, suurusest ja ebaökonoomusest. Sellesse gruppi kuuluvad uued autod on olnud eestlaste eelistatuimad juba aastaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järgnevad keskautod ning maasturid, mõlema grupi osa ca 20%. Maasturite osakaal on Eestis tõesti kõrgem, kui ELis keskmiselt ja on viimasel viiel aastal kasvanud. Tõus on kindlasti on see seotud linnadest välja kasvavate eramajarajoonide rajamisega, kus kehv teedevõrk ja tihti puuduv talvine teehooldus on soodustanud nelikveoliste autode soetamise. Kas maastur on sellises olukorras liigne luksus, eks see jää igaühe enda otsustada.
Luksusautode segment Eesti uute autode müügis väheneb jätkuvalt – 2007 oli see näitja 1%, sel aastal vaid 0,2%. Eksootilisema poole pealt läks juulis müüki üks Lamborghini Aventador. Mingeid erilisi järeldusi sellest teha ei maksaks, üldine trend on selgelt ratsionaalsusele suunatud.
Vaadates nooblimate, tihti luksusautode sünonüümiks peetud Saksa autotootjate uute sõiduautode müügi osakaalusid Euroopa Liidu ja Eesti võrdluses - Audi (EU 4,9%, meil 2,1%), BMW (EU 4,6%, meil 1,5%), Mercedes (EU 4,1%, meil 1,2%) - ei ole samuti põhjust rääkida, et Eesti autoostja eelistab kallimaid autosid.
Kui võrrelda veel EU üldist ja Eesti autoturgu, siis hakkab silma Jaapani tootjate edu Eesti turul. Meie turuliider Toyota (15,8%) omab EUs kokku vaid 3,8% osa. VW on edukas nii siin, kui seal (EUs I, meil II, turuosad vastavalt 12% ja 9,5%). VW gruppi kuuluv Škoda seevastu on edukam Eestis (10,6%), EUs 3,5%. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele