Varsti hakkab riigikogu arutama uut turismiarengukava, mis tugineb kolmel vaalal ehk tegevustel, mis peavad aitama Eesti turismitulu kasvatada.
EASi turismiarenduskeskuse turundusdirektor Tarmo Mutso kirjeldab neid kolme vaala täna ilmunud Äripäevas. Hea lugeja, mida Teie nendest tegevustest arvate? Kirjutage artikli juurde kommentaariumisse, mida tuleb teha turismitulu suurendamiseks ja kas üldse riik peaks midagi tegema.
Mutso kolm vaala on alljärgnevad:
I Põhitähelepanu lähedastele turismiturgudele
Eelkõige tuleb tegutseda nendel turgudel, kust on võimalik rohkem tulu saada, ja nendeks turgudeks on lähiturud.
Iga teine turist tuleb praegu Soomest. Väljakutse on leida ja töötada uute segmentidega, et Soome turistide arvu veelgi kasvatada.
Turistide peamine juurdekasv tuleb Venemaalt. Vaja on lahendada praegused probleemid: muuta viisa taotlemine hõlpsamaks ja piiriületus kiiremaks. Vene turu jaoks tuleb teha kvaliteedihüpe transpordis ehk tuua liinile uued mugavad reisirongid ning tihendada sõidugraafikuid.
Investeeringud kaugematele turismiturgudele peavad olema proportsioonis külastajate arvuga, kes Eestis tegelikult käivad. Näiteks Aasia turistide arv protsentuaalselt küll kasvab, kuid arvuliselt on numbrid marginaalsed.
II Huvipakkuvad sündmused pikendavad turismihooaega
Eesmärk on, et turismi madalhooajal oleks üle Eesti rohkem rahvusvahelisi kultuuri- ja spordiüritusi. Koostamisel on nimekiri üritustest, mille korraldajatega tahetakse teha pikemat ja püsivamat koostööd.
Tallinnasse on kavas rajada suur konverentsikeskus.
Samuti vajab Eesti aastaringset kogu perele mõeldud atraktsiooni a la Disneyland või Tivoli. Ka selle asukohana nähakse eelkõige Tallinna.
III Tõmbe- ja väljasõidukeskuste arendamine
Eesti on tinglikult jagatud 4 piirkonnaks ehk tõmbekeskuseks: Tallinn ning põhja, lõuna ja lääne regioon.
Kõige aluseks on regionaalsed arenguplaanid, mis lähtuvad külastaja teekonnast - alates reisi sihtkoha valikust ja lõpetades reisielamuse jagamisega. Kõige olulisem on atraktiivne ja võimalusterohke külastuskeskkond.
Tõmbekeskus saab olla ainult siis tugev, kui piirkonnas on väga tugevaid väljasõidukeskuseid. Kõik 4 regiooni peavad määratlema oma piirkonnas kõige olulisemad turismitooted ja atraktsioonid ehk ettevõtjad, kellega koostööd teha.
Seotud lood
Uue turismiarengukava kohaselt panustab riik turismi edendamisse varasemast ligi poole vähem eurosid.
Majutusettevõtetes peatus 2012. aasta kolmel suvekuul kokku üle miljoni turisti, teatab statistikaamet. Mullusega võrreldes tuli pea kolmandiku võrra rohkem turiste Venemaalt.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
Ärid ostab ERGO kindlustus
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele