Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas kolm vaala aitavad turismitulu suurendada?

    Varsti hakkab riigikogu arutama uut turismiarengukava, mis tugineb kolmel vaalal ehk tegevustel, mis peavad aitama Eesti turismitulu kasvatada.

    EASi turismiarenduskeskuse turundusdirektor Tarmo Mutso kirjeldab neid kolme vaala täna ilmunud Äripäevas. Hea lugeja, mida Teie nendest tegevustest arvate? Kirjutage artikli juurde kommentaariumisse, mida tuleb teha turismitulu suurendamiseks ja kas üldse riik peaks midagi tegema.
    Mutso kolm vaala on alljärgnevad:
    I Põhitähelepanu lähedastele turismiturgudele
    Eelkõige tuleb tegutseda nendel turgudel, kust on võimalik rohkem tulu saada, ja nendeks turgudeks on lähiturud.
    Iga teine turist tuleb praegu Soomest. Väljakutse on leida ja töötada uute segmentidega, et Soome turistide arvu veelgi kasvatada.
    Turistide peamine juurdekasv tuleb Venemaalt. Vaja on lahendada praegused probleemid: muuta viisa taotlemine hõlpsamaks ja piiriületus kiiremaks. Vene turu jaoks tuleb teha kvaliteedihüpe transpordis ehk tuua liinile uued mugavad reisirongid ning tihendada sõidugraafikuid.
    Investeeringud kaugematele turismiturgudele peavad olema proportsioonis külastajate arvuga, kes Eestis tegelikult käivad. Näiteks Aasia turistide arv protsentuaalselt küll kasvab, kuid arvuliselt on numbrid marginaalsed.
    II Huvipakkuvad sündmused pikendavad turismihooaega
    Eesmärk on, et turismi madalhooajal oleks üle Eesti rohkem rahvusvahelisi kultuuri- ja spordiüritusi. Koostamisel on nimekiri üritustest, mille korraldajatega tahetakse teha pikemat ja püsivamat koostööd.
    Tallinnasse on kavas rajada suur konverentsikeskus.
    Samuti vajab Eesti aastaringset kogu perele mõeldud atraktsiooni a la Disneyland või Tivoli. Ka selle asukohana nähakse eelkõige Tallinna.
    III Tõmbe- ja väljasõidukeskuste arendamine
    Eesti on tinglikult jagatud 4 piirkonnaks ehk tõmbekeskuseks: Tallinn ning põhja, lõuna ja lääne regioon.
    Kõige aluseks on regionaalsed arenguplaanid, mis lähtuvad külastaja teekonnast - alates reisi sihtkoha valikust ja lõpetades reisielamuse jagamisega. Kõige olulisem on atraktiivne ja võimalusterohke külastuskeskkond.
    Tõmbekeskus saab olla ainult siis tugev, kui piirkonnas on väga tugevaid väljasõidukeskuseid. Kõik 4 regiooni peavad määratlema oma piirkonnas kõige olulisemad turismitooted ja atraktsioonid ehk ettevõtjad, kellega koostööd teha.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.