Tartu linn tahab koostöös saksa teadlastega ühistransporti veelgi kasutajasõbralikumaks muuta, üks võimalus on vähendada bussiliinide arvu.
Eile analüüsisid Tartu linna ühistranspordi korraldajad koos Saksamaal asuva Wuppertali ülikooli ühistranspordi ja transpordilogistika instituudi teadlastega linna bussiliine ja võimalikke muudatusi liinivõrgus.
Saksa spetsialistide soovituste kohaselt võiks Tartus bussiliikluse ümber korraldada nii, et bussid liiguksid 15minutiliste intervallidega edasi-tagasi marsruutidel ja kohtuksid kindlatel kellaaegadel kesklinnas, kus oleks võimalik vajaduse korral ümber istuda. Nende poolt soovitatud ümberkorraldused toimiksid sama arvu bussidega, mis praegu tartlasi teenindavad.
Ettepaneku kohaselt väheneks liinide arv rohkem kui kaks korda ning liinivõrgu ülesehitus muutuks märgatavalt lihtsamaks ning arusaadavamaks. Arvestati ka olulise eeltingimusega, et jalutuskäik lähimasse bussipeatusesse ei oleks linna territooriumil pikem kui ligikaudu 300 meetrit.
"Tihe koostöö Wuppertali partneritega algas meil käesoleva aasta kevadel.Leidsime, et asjatundlik kõrvaltvaataja pilk oleks ühistranspordi korraldamisel ja liinivõrgu kasutajasõbralikumaks muutmisel väga vajalik. Sakslased tegelesid meie liinivõrgu lahenduste väljatöötamisega mitu kuud ning tulemused, mida meile eile esitati, on tõesti vägagi huvitavad ja praktikas kasutatavad," rääkis koostöö algataja abilinnapea Raimond Tamm.
Tema sõnul sai linnavalitsus palju huvitavaid ideid ja mõtteid. "Loomulikult ei toimu ükski muudatus ilma põhjaliku analüüsita ja tartlastega läbi arutamata ning just nende tegevustega me jätkamegi. Liinivõrguga seonduvad muudatused toovad endaga alati kaasa palju segadust ja tekitavad esialgu sõitjatele ebamugavusi ning seetõttu lihtsalt katsetamise eesmärgil me kindlasti muudatusi ette ei võta," kinnitas Tamm.
Viimasel kahe aastaga, mil tartlasi hakkasid teenindama uued punavalged liinibussid, on ühistranspordi kasutajate arv järjest kasvanud ning linnal on mitmeid plaane, kuidas bussisõitu kasutajatele veelgi mugavamaks muuta.
Järgmisel aastal paigaldatakse enimkasutatavatesse bussipeatustesse elektroonilised infotablood, mis annavad reaalajas infot busside peatusesse saabumise kohta. Alustatud on ka aruteludega, kuidas oleks võimalik piletisüsteemi kasutajale võimalikult mugavaks muuta.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele