Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu võib vähendada bussiliinide arvu kaks korda

    Tartu linn tahab koostöös saksa teadlastega ühistransporti veelgi kasutajasõbralikumaks muuta, üks võimalus on vähendada bussiliinide arvu.

    Eile analüüsisid Tartu linna ühistranspordi korraldajad koos Saksamaal asuva Wuppertali ülikooli ühistranspordi ja transpordilogistika instituudi teadlastega linna bussiliine ja võimalikke muudatusi liinivõrgus.
    Saksa spetsialistide soovituste kohaselt võiks Tartus bussiliikluse ümber korraldada nii, et bussid liiguksid 15minutiliste intervallidega edasi-tagasi marsruutidel ja kohtuksid kindlatel kellaaegadel kesklinnas, kus oleks võimalik vajaduse korral ümber istuda. Nende poolt soovitatud ümberkorraldused toimiksid sama arvu bussidega, mis praegu tartlasi teenindavad.
    Ettepaneku kohaselt väheneks liinide arv rohkem kui kaks korda ning liinivõrgu ülesehitus muutuks märgatavalt lihtsamaks ning arusaadavamaks. Arvestati ka olulise eeltingimusega, et jalutuskäik lähimasse bussipeatusesse ei oleks linna territooriumil pikem kui ligikaudu 300 meetrit.
    "Tihe koostöö Wuppertali partneritega algas meil käesoleva aasta kevadel.Leidsime, et asjatundlik kõrvaltvaataja pilk oleks ühistranspordi korraldamisel ja liinivõrgu kasutajasõbralikumaks muutmisel väga vajalik. Sakslased tegelesid meie liinivõrgu lahenduste väljatöötamisega mitu kuud ning tulemused, mida meile eile esitati, on tõesti vägagi huvitavad ja praktikas kasutatavad," rääkis koostöö algataja abilinnapea Raimond Tamm.
    Tema sõnul sai linnavalitsus palju huvitavaid ideid ja mõtteid. "Loomulikult ei toimu ükski muudatus ilma põhjaliku analüüsita ja tartlastega läbi arutamata ning just nende tegevustega me jätkamegi. Liinivõrguga seonduvad muudatused toovad endaga alati kaasa palju segadust ja tekitavad esialgu sõitjatele ebamugavusi ning seetõttu lihtsalt katsetamise eesmärgil me kindlasti muudatusi ette ei võta," kinnitas Tamm.
    Viimasel kahe aastaga, mil tartlasi hakkasid teenindama uued punavalged liinibussid, on ühistranspordi kasutajate arv järjest kasvanud ning linnal on mitmeid plaane, kuidas bussisõitu kasutajatele veelgi mugavamaks muuta.
    Järgmisel aastal paigaldatakse enimkasutatavatesse bussipeatustesse elektroonilised infotablood, mis annavad reaalajas infot busside peatusesse saabumise kohta. Alustatud on ka aruteludega, kuidas oleks võimalik piletisüsteemi kasutajale võimalikult mugavaks muuta.
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Sel nädalal oluline: viis asja, mida oodata
Sel nädalal ootavad investoreid mitmed olulised sündmused. Kohalikul tasandil toimuvad Baltic Horizon Fondi, Modera, Saunumi ja Robus Groupi aktsionäride koosolekud. Lisaks peab aktsionäride aastakoosolekut Nvidia.
Sel nädalal ootavad investoreid mitmed olulised sündmused. Kohalikul tasandil toimuvad Baltic Horizon Fondi, Modera, Saunumi ja Robus Groupi aktsionäride koosolekud. Lisaks peab aktsionäride aastakoosolekut Nvidia.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Plaan küps: väikefirmadele terendavad soodsamad laenud
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Alar Karis: miljardi euro vajadust laskemoona jaoks ei saa ignoreerida
Hinnangut, et Eesti vajab täiendavalt üle miljardi euro laskemoona hankimiseks, ei saa ignoreerida. Eriti, kui see vajadus tuleneb NATO kaitseplaanidest, ütles president Alar Karis esmaspäeval võidupüha paraadil Narvas.
Hinnangut, et Eesti vajab täiendavalt üle miljardi euro laskemoona hankimiseks, ei saa ignoreerida. Eriti, kui see vajadus tuleneb NATO kaitseplaanidest, ütles president Alar Karis esmaspäeval võidupüha paraadil Narvas.
Metalliäri omanike kasumi jaotamise vaidlus lõi pretsedendi
Eduka metallitööstuse Eesti Traadi asutajate ja väikeosanikuks saanud Hannes Rosina dividendivaidlus jõudis riigikohtusse, kes lubab kasumit mõnel juhul jaotada teisiti, kui seadus ette näeb.
Eduka metallitööstuse Eesti Traadi asutajate ja väikeosanikuks saanud Hannes Rosina dividendivaidlus jõudis riigikohtusse, kes lubab kasumit mõnel juhul jaotada teisiti, kui seadus ette näeb.