25. november 2012 kell 10:40

Ekspedeerijad suhtuvad tulevikku ettevaatlikult

Möödunud aastat ei mäleta, tulevast ei tea, sel aastal saame hakkama - kõlas ASi Schenker peadirektor Meelis Arumeele suust lause, mis võtab hästi kokku paljude ekspedeerijate mõtted möödunud, käesolevast ja tulevasest aastast.

Arumeel ütles Äripäeva erilehele Logistika, et iga aasta augustis on pisike mahtude langus, nii ka möödunud ja ka sel aastal. "Tänavu oli pisike hirm, et mahud ei taastu, kuid sügiskuud kulgesid tõusvas joones," lisas ta. Schenker tegi oktoobris ka Eestisisesel turul mahtude kõigiaegade rekordi. "See on hea märk."

Alpi Eesti juhataja Tiit Roosve: "Võrreldes 2010. aastaga on mullused tulemused viletsad, käive küll kasvas, kuid kasumlikus oli väiksem. Kütuse hinnad tõusid ja vedajad tahtsid suuremat hinda kui kui kliendid maksta soovisid. See aasta on parem, näiteks aasta alguses kütuse hinnad pisut langesid." Roosve kinnitusel mängib kütusehind ettevõtte majandustulemuses suurt rolli.

Balti Logistika tegevjuht Joel Timmi sõnul oli 2011. aasta Balti Logistika jaoks edukas. "Valitud strateegilised suunad osutusid õigeteks, realiseerusid mitmed suured projektid," lisas ta. Arendati näiteks lennutranspordi ja laoteenust. "Ka 2012. aasta tulemustega võib rahule jääda," rääkis Timmi. "Oleme küll kaotanud mõnevõrra käibes võrreldes tormilise 2011. aastaga, aga sellegipoolest liigume kindlalt õigel kursil."

Timmi olulist ärimahtude kasvu ei julge praeguste makromajanduslike arengute ja ebakindluse taustal prognoosida. "Sihime kindlasti paremat tulemust, aga oleme rahul kui säilitame sama taseme kui käesoleval aastal. Arengule on kaasa aidanud klientide edu välisturgudel ja seetõttu eksportmahtude kasv," lisas ta.

Aasta 2011 oli mõõduka kasvuga ja võib  rahule jääda. 2012. aasta algas sarnaselt 2011. aastaga väikese tõusuga, mis andis lootust, kuid aasta teisest poolest on näha käibe ja veomahtude langust eriti Põhja-Euroopa suunal, mis teeb ettevaatlikuks, ütles Windline juhatuse liige Jaanus Benjamin. "2013 tuleb ilmselt keeruline," lisas ta. Põhjuseks on transporditurul jätkuv vedude omahinna kasv ja vedude vähenemine.

Pikemalt loe Äripäeva erilehest Logistika.

Autor: Mariliis Pinn, Kristi Malmberg

Hetkel kuum