• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 23.12.12, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Putin lükkas uue esindusauto esimese eksemplari tagasi

Zili tehase uut luksusautot testinud Venemaa presidendile Vladimir Putinile masin ei meeldinud.
Kremli allikate kohaselt leidis president uues autos puudujääke, mis vajavad kõrvaldamist. Puudujääkide sisu pole teada, vahendab auto24.ee väljaannet Izvestija.
Lisaks Zilile loodavad tulusat lepingut Venemaa valitsusele luksusautode tootmiseks endale saada ka Gaz ja Marussia Motors.
Lõplik valik uue auto disaini ja tootja osas loodetakse teha saabuva aasta esimeses pooles. Nõukogude Liidu eksistentsi ajal tootis esindusautosid valitsuse tippudele vaid Zil. Hetkel sõidavad Venemaa kõrgemad juhid vaid Mercedese soomusautodega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Zili poolt pakutud sõiduk kannab mudelitähist Zil-4112P ja see loodi 1980ndatel  toodetud kasutatud limusiini Zil-41047 põhjaliku renoveerimise abil. Kere kandevstruktuur on endine, kuid välispaneelid on vahetatud uute vastu.
Prototüübi ehitusse on alates 2007. aastast alates kulutatud vähemalt viis miljonit eurot.
Ka Gorki autotehas (GAZ) on läinud sama teed, kasutades oma esindussedaani algmaterjalidena kahte vana Zil-41052 soomuskapslit. Selle auto tehniline pool on laenatud General Motorsi maasturitelt, jõuallikaks on kaheksasilindriline LS9 võimsusega 550 hobujõudu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele