Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kinnisvaraturgu suunab tarbijate muutumine

    Kuna tarbijad soovivad kaupa saada täna ja kohe, siis peavad ka logistikafirmad oma transpordiskeeme üle vaatama. Varajast planeerimist ning läbimõtlemist vajavad turu muutuvates tingimustes ka logistikapinnad.

    Uute modernsete laopindade osas on Eestis hetkel vakanstus nulli lähedane. Väiksemaid laopindu suuruses 1000-1500 m2 võib leida, kuid enamus suuremad ehitusprojektid jäävad siiski buumiaega. Uued tulijad peavad arvestama, et silmitsi tuleb seista dilemmaga, kas pikas perspektiivis tasub pigem olla logistikahoone rentnik või omanik, kirjutab Katrin Kurm-Valojää, NCC Property Development OÜ arendusjuht, Äripäeva kuukirjas Logistika.
    Samuti, kuidas lahendada paradoksi, et enamus investoreid soovib sõlmida 7-10 aastaseid rendilepinguid, kuid logistikaettevõtetel on oma klientidega lepingud oluliselt lühemad.
    Kesklinn hüljatakse ja leida tuleb optimaalne kõrgusLähimate aastate perspektiivis paistab silma selge trend hüljata linnade keskused ning viia laopinnad äärealadele. Pealinna lähedal on selliseks piirkonnaks Tallinna ringtee ümbrus, kus on omavahel seotud hea ligipääsetav asukoht ja väljapaistvus ning ühtlasi on olemas maa, kuhu ehitada. Samas piirkonnas asuvates tehnoparkides on ka paljude Eesti ja rahvusvaheliste firmade esindused, laod ja tootmishooned, mis loob eeldused pikaajaliseks koostööks.
    Logistikapindade puhul on ka tulevikus näha Eestis jätkuvat üürihindade tõusu.
    Kinnisvarapindade lahendused hakkavad tulevikus üha enam kõrgustesse liikuma. Pinnakasutuse efektiivistamine tähendab laohoone optimaalse kõrguse leidmist, sest mida vähem on kasutuses põrandapinda, seda väiksem on ka rendikulu. Näiteks kui täna on logistikaettevõtte ladustamine 6 meetri peal, siis tasub mõelda kas optimaalsem ei oleks viia ladustamist 10 meetri peale. Ka erinevate tegevuste koondamine ühte asukohta võib kaasa tuua kokkuhoiu transpordikuludelt ja efektiivsema pinnakasutuse.
    Logistika alustõed saab lihtsustatult võtta kokku kolmel sõrmel: õige asukoht, õige kontseptsioon ja õige partner. Eesti on saamas mitmetele ettevõtetele nii perspektiivseks regiooniks, heaks kontseptsiooniks kui partneriks. Põhjamaade ettevõtted kaaluvad üha enam oma protsesside Eestisse üle toomist. See on aga aega nõudev tegevus nii otsustusprotsessi kui tegevuse käivitamise mõttes. Asjaolu, et meie lähiriikides on maksejõuline tarbijaskond, annab Eestis paiknevatele logistikettevõtetele nii mõnegi eelise. Selgeks tulevikutrendiks on seega lisandväärtuse tekitamine ja lisamine Eestis kohapeal. 
    Kõrvalkulude kokkuhoidLogistika kinnisvaralahenduste puhul ei saa kuidagi mööda vaadata ka elektri-ja küttehindadest. Kallinev energia paneb logistikafirmasid mõtlema, kuidas nii transpordi kui pinnakasutuse puhul neid kulusid optimeerida. Lähiaastatele vaadates julgen öelda, et järjest suuremat rõhku hakatakse panema just kõrvalkuludele. Energiasäästlikud lahendused tähendavad hooneid, mis on ehitatud energiatarbimise kokkuhoidu arvestades.
    Hinna poolest võib taoline hoone olla küll kallim ning tähendada kõrgemat üürihinda, kuid järjest enam on ettevõtteid, kes alternatiivsete lahenduste vastu ka huvi tunnevad. Samas suurt rolli mängib ka hoone õige kasutamine.
    TRENDID Mis mõjutavad lähiaastatel logistikakinnisvara1. Logistikapindade linnast välja liikumine2. Optimaalse kõrguse valik3. Energiasääst, tähelepanu kõrvalkuludele4. Lisandväärtuse loomine Eestis kohapeal
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.