• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,66
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,66
  • 10.01.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas maanteeamet tagaistmelt autot juhtis

Autoroolis istub juhiloata tüüp, tagumisel istmel aga juhiloaga autoomanik, kes üritab roolini küünitada, aga no ei ulata.
Samas on tagaistmele surutu niivõrd leplik, et kisa ei tõsta, kiidab hoopis kaasa ja laseb autol ootamatu juhi käes veereda. Autoomanik isegi ei tea täpselt, kuidas nii juhtus, et see võõras tüüp rooli taha pääses. Seda kõike vaatab pealt politseinik, kes mõtleb, et sööb oma mütsi ära, kui ta tõesti õiges­ti näeb.
Kelle huvides? Niimoodi võib kokku võtta Eesti maanteetranspordi ühe olulisema, Väo liiklussõlme planeerimise. Juhiloata juht on kütusefirma Olerex, kelle tanklakrunt asub keset liiklussõlme ala ja kes sai kogu protsessi peremeheks, rahastades K-Projekti koostatud sõlme ehitusprojekti. Tagaistmelt küünitab uimaselt rooli poole maanteeamet ning hämminguga vaatab pealt majandusminister Juhan Parts. Tagumisel istmel on kaassõitjana veel Tallinna linnavalitsus, kelle kohus on linna territooriumile jääva sõlmeala detailplaneeringu menetlemine. Kuidas on selline olukord üldse võimalik, et riiklikult tähtsa ristmiku projekteerimist juhib erafirma ja tegelik võtmerahastaja ning vastutaja, maanteeamet, istub tagaistmel, küsite? Pidi olema keegi, kes Olerexile sellise rolli kätte mängis. Keegi, kelle huvides see oli. Keegi, kes peaks olema süüdi. Ent maanteeameti värske juht Aivo Adamson süüdlast otsida ei taha.
Vähem kummaline pole olnud ka asjaosaliste kommunikatsioon: pea aastapikkune probleemi eitamine. Mullu veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex rahastab Väo sõlme ehitusprojekti ning et keset sõlme planeeritud tankla seab kahtluse alla lahenduse ohutuse. Kui Parts kuulis, et liiklussõlme ehitusprojekti maksab kinni Olerex, ei suutnud ta seda uskuda. “Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on,” teatas minister. Maanteeameti retoorika oli kogu eelmise aasta jooksul lühidalt öeldes ühene – kõik on okei. Veel aasta viimase kuu alguses olid nii maanteeamet kui ka linn Äripäeva veergudel seda meelt, et Väo sõlme detailplaneeringut ei pea muutma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Väga napilt. Enne jõule teatas aga maanteeamet, et avastas sõlme lahenduses uusi puudusi ja detailplaneering peatatakse, et alustada puhtalt lehelt. Lõpuks ometi! Tõsi, on mõnevõrra hirmutav, et kõik läks väga napilt. Lisaks tanklasaagale avastas maanteeamet, et sõlmes on üks järsuvõitu tee, kuhu veokid talvel kinni jääks. Libedus üllatas maanteeametit, aga õnneks enne, kui olnuks hilja. Hea, et niigi läks. Kahju on aga raisatud ajast ja rahast, ristmiku valmimise edasilükkumisest ning majandusministri mütsist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele