Autoroolis istub juhiloata tüüp, tagumisel istmel aga juhiloaga autoomanik, kes üritab roolini küünitada, aga no ei ulata.
Samas on tagaistmele surutu niivõrd leplik, et kisa ei tõsta, kiidab hoopis kaasa ja laseb autol ootamatu juhi käes veereda. Autoomanik isegi ei tea täpselt, kuidas nii juhtus, et see võõras tüüp rooli taha pääses. Seda kõike vaatab pealt politseinik, kes mõtleb, et sööb oma mütsi ära, kui ta tõesti õigesti näeb.
Kelle huvides? Niimoodi võib kokku võtta Eesti maanteetranspordi ühe olulisema, Väo liiklussõlme planeerimise. Juhiloata juht on kütusefirma Olerex, kelle tanklakrunt asub keset liiklussõlme ala ja kes sai kogu protsessi peremeheks, rahastades K-Projekti koostatud sõlme ehitusprojekti. Tagaistmelt küünitab uimaselt rooli poole maanteeamet ning hämminguga vaatab pealt majandusminister Juhan Parts. Tagumisel istmel on kaassõitjana veel Tallinna linnavalitsus, kelle kohus on linna territooriumile jääva sõlmeala detailplaneeringu menetlemine. Kuidas on selline olukord üldse võimalik, et riiklikult tähtsa ristmiku projekteerimist juhib erafirma ja tegelik võtmerahastaja ning vastutaja, maanteeamet, istub tagaistmel, küsite? Pidi olema keegi, kes Olerexile sellise rolli kätte mängis. Keegi, kelle huvides see oli. Keegi, kes peaks olema süüdi. Ent maanteeameti värske juht Aivo Adamson süüdlast otsida ei taha.
Vähem kummaline pole olnud ka asjaosaliste kommunikatsioon: pea aastapikkune probleemi eitamine. Mullu veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex rahastab Väo sõlme ehitusprojekti ning et keset sõlme planeeritud tankla seab kahtluse alla lahenduse ohutuse. Kui Parts kuulis, et liiklussõlme ehitusprojekti maksab kinni Olerex, ei suutnud ta seda uskuda. “Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on,” teatas minister. Maanteeameti retoorika oli kogu eelmise aasta jooksul lühidalt öeldes ühene – kõik on okei. Veel aasta viimase kuu alguses olid nii maanteeamet kui ka linn Äripäeva veergudel seda meelt, et Väo sõlme detailplaneeringut ei pea muutma.
Väga napilt. Enne jõule teatas aga maanteeamet, et avastas sõlme lahenduses uusi puudusi ja detailplaneering peatatakse, et alustada puhtalt lehelt. Lõpuks ometi! Tõsi, on mõnevõrra hirmutav, et kõik läks väga napilt. Lisaks tanklasaagale avastas maanteeamet, et sõlmes on üks järsuvõitu tee, kuhu veokid talvel kinni jääks. Libedus üllatas maanteeametit, aga õnneks enne, kui olnuks hilja. Hea, et niigi läks. Kahju on aga raisatud ajast ja rahast, ristmiku valmimise edasilükkumisest ning majandusministri mütsist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Nädala suurimaks ja olulisemaks tehinguks Eestis võib pidada Lukoil Eesti müüki Olerexile, mis lõi kütuseturul kaardid sassi. Antti Moppelile ja Andres Linnasele kuuluv Olerex kasvatas nii oma tanklate arvu 87ni ja tõusis sellega suurimaks kütuse jaemüüjaks Eestis.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.