• OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 30.04.13, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük elavnes

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 7%, teatab statistikaamet.
Tänavu jaanuaris suurenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4% ja veebruaris 2%. Märtsis jaemüügi aastakasv mõnevõrra kiirenes.
2013. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 366,1 miljonit eurot, seega jäi märtsis kauplustesse ligi 285 eurot elaniku kohta. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2012. aasta märtsiga võrreldes 5%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju märtsis toimunud soodusmüügikampaaniad, samuti eelmise aasta madalam võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine. Kui veebruaris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6%, siis märtsis 5,1%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta märtsiga võrreldes 7%. Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga üle poole (73%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kogu kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike — tänavu märtsis oli see 1,9%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2012. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 17%. Eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo kiirenes, peamiselt 2012. aasta märtsi madala võrdlusbaasi ning mootorikütuse hinnalanguse tõttu. Kui viimastel aastatel on mootorikütuse hind kiirelt kasvanud, siis tänavu märtsis oli mootorikütus 3,6% odavam kui aasta varem.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 15%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. 2013. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4,6%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 437,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. 2012. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes 15%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele